0

حرم مطهر رضوی کانون هم افزایی و نماد اتحاد ملت ایران است

حرم مطهر رضوی کانون هم افزایی و نماد اتحاد ملت ایران است
بازدید 45

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خوراکیان عصر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های عمرانی و بزرگ آستان قدس احداث رواق امیرالمومنین علی علیه السلام است، و این اولین رواقی خواهد بود که از پشت بام استفاده می‌کند و منظر گنبد برای زائرین قرار دارد.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی بیان کرد: استفاده از فضای زیرسطحی حرم مطهر در دستور کار است و همچنین تأمین فضای مسقف و فضای زیارتی را افزایش خواهیم داد تا شرایط بهتری برای زیارت داشته باشیم.
وی همچنین از پروژه احداثی در ضلع قبله صحن پیامبر اعظم نام برد و اضافه کرد: پروژه احداث و افزایش پارکینگ‌ها که هر کدام از این‌ها بنا به نیاز زائر انجام شده است.
رویکرد آستان قدس مشارکت دهی مردم برای اجرای برنامه‌ها است
خوراکیان بیان کرد: از ابتدای تولیت حجت‌الاسلام والمسلمین مروی رویکرد تغییر کرد و مشارکت مردم در برنامه‌ها را مد نظر قرار دادیم و در سال ۱۴۰۲ این رویکرد ادامه داشته است.
مدیر عالی حرم رضوی تصریح کرد: آستان قدس بزرگترین مجموعه مردم نهاد در کشور است و از وقف و نذر تا خدمات دهی به زائرین همه توسط مردم انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه همه مردم چه فردی و گروهی اگر بتوانند نقش آفرینی کنند از ظرفیت آنان در بخش‌های مختلف استفاده خواهد شد.
خوراکیان در ادامه از برپایی چایخانه‌ها گفت و افزود: این به نظر یک اقدام کوچک است در حالی که از سراسر کشور هیأت‌ها، کانون‌ها ثبت نام می‌کنند و در روز تعیین شده از راه‌های دور و نزدیک می‌آیند و در چارچوب آستان خدمات دهی می‌کنند و فقط چایی نیست بلکه در کنار آن اقلام متنوعی توزیع می‌شود.
خادمیاری دانشمندان طرحی جدید در آستان قدس
مدیر عالی حرم رضوی گفت: آستان قدس با دانشمندان بنام کشور مرتبط شدند و نیازهای کشور و آستان قدس را مطرح کرده و دانشمندان هم با کمترین هزینه و یا غالباً افتخاری به ایفای نقش می‌پردازند.
وی ظرفیت دانشمندان را بالا عنوان کرد و افزود: جهت ایجاد علم و فن آوری با توجه به نیازهای استان قدس رضوی از آنان استفاده می‌کنیم، ارتقا ارزش‌های دینی در قلوب زائرین، خدمات دهی و… رویکردها را بیان می‌کنم.
خوراکیان با تاکید بر اینکه اصل اول همیشه زیارت و خدمت به زائر بوده است، گفت: ظرفیت‌های بروز متنوع‌تری برای زیارت و خدمت به زائر ترسیم می‌شود و حرم و فرصت زیارت باعث ارتقا ارزش‌های دینی در قلوب زائرین را فراهم می‌کند.
مدیر عالی حرم رضوی همچنین به برنامه‌هایی که مخاطب مشخص دارند، اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه دوم از ۱۵ مهر روزانه برای ۱۵۰۰ دانش آموز جشن تکلیف دختران برگزار شد و با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته در کشور افتاد برنامه‌های تبیینی حجاب و عفاف را برای آنها در یک اردوی تقریباً یک روزه برگزار می‌کردیم.
وی گفت: سعی ما بر این بوده ظرفیت‌های بی پایان حرم را به مردم بشناسانیم و در مناسبت‌های دینی، مذهبی و ملی برنامه‌های مختلف داشتیم.
خوراکیان همچنین درباره ظرفیت رسانه آستان قدس گفت: اگر رسانه نبود تمام این فعالیت‌ها در حرم می‌ماند و به بیرون نمی‌رسید ولی با ظرفیت رسانه این فرصت‌ها منتقل می‌شد.
مدیر عالی حرم گفت: مراسم غبارروبی مضجع شریف برای اولین بار با پخش زنده تلویزیونی و استفاده از ظرفیت انسان رسانه‌ها برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.
وی همچنین حرم مطهر را کانون هم افزایی و نماد اتحاد ملت عزیز ایران دانست و افزود: برای این جمعیت انبوه که عید نوروز به حرم مشرف می‌شوند اگر فقط زیارت مد نظر باشد شاید مناسبت دیگر برایش بهتر است به دلیل خلوت بودن اما چون سال تحویل لحظه خوبی است، مردم دوست دارند در کنار امام رضا و در جمع عظیم و میلیونی دیگران باشند.
خوراکیان گفت: تلاش شده حرم را در هر ظرفیتی که وجود دارد برای استقبال از زائرین فعال کنیم و بسیاری از خدمات توسط گروه‌های داوطلب مردمی از نقاط مختلف کشور به صورت رایگان انجام می‌دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *