0

عرضه هر کیلو گوشت مرغ با قیمت ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان در لرستان

عرضه هر کیلو گوشت مرغ با قیمت ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان در لرستان
بازدید 30

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن فرخ زاده در سخنانی با اشاره به سه وظیفه مهم شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار داشت: این شرکت در راستای حفظ امنیت غذایی و تداوم تولید در صنعت دامپروری استان سه وظیفه مهم، تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع نهادهای دامی و کالاهای اساسی را بر عهده دارد.
وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون نسبت به تأمین و توزیع ۱۸۰ هزار تن نهاده‌های دامی اقدام کرده است که این اقلام توزیع شامل ۱۰۰ هزار تن ذرت، ۵۰ هزار تن جو و ۳۰ هزار تن کنجاله سویا است.
مدیرکل امور پشتیبانی دام لرستان، تصریح کرد: به‌منظور حمایت از دامداران و عشایر استان حدود ۵۰ هزار تن جو به‌صورت شش‌ماهه بین آنها توزیع شد و در راستای حمایت از مرغداران و دامداران صنعتی استان تاکنون حدود ۱۰۰ هزار تن ذرت و بیش از ۳۰ هزار تن کنجاله سویا توزیع شده است.
فرخ زاده، عنوان کرد: در راستای حمایت از مرغداران تاکنون بیش از دو هزار تن مرغ منجمد از تولیدکنندگان خریداری شده است.
وی بیان داشت: شرکت پشتیبانی امور دام در راستای حمایت از مرغداران باتوجه‌به جوجه‌ریزی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در ماه‌های اخیر و امکان کاهش قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ، در دو مقطع مبادرت به خرید از محل تولید داخل داشته است.
مدیرکل امور پشتیبانی دام لرستان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از دو هزار تن مرغ مازاد مصرف استان را به‌صورت منجمد به قیمت هر کیلوگرم لاشه شیرینگ پک شده، ۸۵ هزار تومان خریداری و در سردخانه ذخیره‌سازی شده است.
فرخ زاده، ادامه داد: همچنین به‌منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و جلوگیری از افزایش قیمت مرغ گرم، با لحاظ‌کردن حدود ۲۰ هزار تومان یارانه به‌ازای هر کیلوگرم، مرغ منجمد ذخیره‌سازی شده را تحت نظارت ستاد تنظیم بازار به قیمت هر کیلوگرم ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان در نمایشگاه‌های نوروزی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز فروش مجاز توزیع می‌شود.
وی افزود: باتوجه‌به روند کشتار پنج میلیون ۲۰۰ هزار قطعه مرغ زنده و ذخایر مرغ منجمد پیش‌بینی می‌شود مشکلی در خصوص تأمین مرغ موردنیاز هم استانی‌های عزیز نخواهیم داشت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *