0

هشدار قرمز هواشناسی برای لرستان/ مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند

هشدار قرمز هواشناسی برای لرستان/ مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند
بازدید 50

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: پیرو صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی کشور و پیش‌بینی تشدید قابل‌توجه فعالیت سامانه بارشی با مخاطرات، بالا آمدن ناگهانی سطح آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده و احتمال سرریز سدها، انسداد راه‌ها و تخریب پل‌ها همچنین تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی از زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و…، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها و اثرات این سامانه برای روز سه‌شنبه مورخ ۲۹ اسفند در استان، جلسه کمیته مدیریت بحران برگزار شد.
وی گفت: در این جلسه مصوب شد همه مدیران منابع آب شهرستان‌ها در حالت آماده‌باش کامل باشند و مرخصی تمام افراد مرتبط با کارگروه سیل شرکت تا پایان بارندگی‌ها لغو شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، افزود: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با سازمان هواشناسی استان، مقرر شد پایش مستمر جبهه‌های بارشی و پیش‌بینی وضعیت بارش در سطح استان انجام شود، همچنین برای مدیریت مخازن سدهای در دست اجرا و در حال بهره‌برداری به‌منظور مهار حداکثری سیلاب به‌نحوی‌که کاهش خسارت سیل در استان در محدوده پایین‌دست اتفاق افتد، اقدامات لازم انجام خواهد شد.
حسن‌نژاد، تصریح کرد: تدابیر لازم برای تعیین حداکثری آبگذری رودخانه‌های پایین‌دست سدها و مدیریت کاربری‌ها به‌نحوی‌که افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه‌ها و مدیریت بهتر مخازن سدها تأمین شود، اتخاذ شده است.
وی بیان کرد: به‌تمامی پیمانکاران شرکت هشدار داده شد ماشین‌آلات و تجهیزات خود را از داخل رودخانه‌ها خارج کرده و با تمام ادوات خود برای هرگونه کمک احتمالی به حالت آماده‌باش قرار بگیرند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تأکید کرد: به‌تمامی هم‌وطنان و هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود از نزدیک‌شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها جدا خودداری کنند و همچنین کشاورزان و باغداران گرامی برای جمع‌آوری همه تجهیزات و موتور تلمبه‌های خود اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *