0

ساخت و سازهای غیرمجاز تضییع حقوق عامه شهروندان است

ساخت و سازهای غیرمجاز تضییع حقوق عامه شهروندان است
بازدید 31

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی عصر پنج شنبه در بازدید سرزده از ساخت و سازهای غیر مجاز سطح شهر سنندج، وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز را مورد بررسی قرار داد.
وی در جریان این بازدید که مدیران مناطق مختلف شهرداری نیز حضور داشتند، با تاکید بر اینکه گسترش سازه‌های غیرمجاز و غیر اصولی در شهرها از مصادیق آشکار تعرض به حقوق شهروندی آحاد مردم جامعه است. عنوان کرد: ساختمان‌های غیرمجاز را نمی‌توان صرفاً تخلف از ضوابط و مقررات دانست و یا آن را تنها عاملی در نقض حقوق قانونی حاکمیت برشمرد.
بازرس کل استان کردستان بیان کرد: آسیب اصلی و جبران ناپذیر ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز، متوجه عامه شهروندان بوده و حقوق اولیه آن‌ها را به لحاظ برخورداری از زیست گاهی منطبق بر اصول و استانداردهای شهرسازی، معماری و ترافیکی و بهره‌مندی از سازه‌های ایمن در چارچوب ضوابط و مقررات شورای عالی معماری و شهر سازی تضییع می‌نماید.
هواسی تصریح کرد: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از گسترش ناموزون و غیر اصولی ساختمان‌ها و احداث بناهای مازاد بر پروانه را از رسالت‌های خطیر و حائز اهمیت شهرداری دانست که هرگونه مماشات در این زمینه قابل قبول نخواهد بود و مورد پیگیری قانونی قاطع و مؤثر قرار خواهد گرفت.
در جریان این بازدید مصادیقی از ساخت و سازهای غیرمجاز مشاهده شد که اقدامات بازدارنده مناسب و مؤثری از سوی شهرداری در خصوص آن‌ها صورت نگرفته است.
در همین راستا بازرس کل استان کردستان دستور انجام بازرسی و بررسی‌های کامل را صادر کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *