0

توقف ۱۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در روزهای آغاز سال ۱۴۰۳

توقف ۱۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در روزهای آغاز سال ۱۴۰۳
بازدید 17

محمدعلی حاتمی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر از شناسایی، توقف و تخریب عملیات بیش از ۱۵۰ مورد تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در سطحی معادل ۳.۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان یزد طی ۱۰ روز نخست فروردین ماه سال جاری خبر داد.
وی بیان کرد: مقابله با تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان با توانی مضاعف و جدیتی بیش از گذشته ادامه خواهد یافت.
حاتمی‌زاده با اشاره به اینکه مقابله با تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان در ایام نوروز تشدید می‌شود، اظهار کرد: برخی سودجویان با استفاده از فرصت تعطیلات نوروز اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی می‌کنند که گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی، هرگونه تغییر را رصد و پایش کرده و با شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در این اراضی، علاوه بر صدور اخطاریه و توقف عملیات، نسبت به قلع و قمع، تخریب بنا و مستحدثات به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی طی هماهنگی با مقام قضایی شهرستان و طرح شکایت از متخلفان در مرجع قضایی اقدام می‌کند.
رییس جهاد کشاورزی استان یزد افزود:اهمیت حفظ و حراست از اراضی کشاورزی به عنوان بستر تأمین امنیت غذایی و زیستی کشور، مقابله با هرگونه تعدی به عرصه اراضی کشاورزی و برخورد قاطع با سودجویان و متخلفین این حوزه از برنامه‌های اساسی سازمان جهادکشاورزی در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.
حاتمی‌زاده با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، بر نقش پررنگ و با اهمیت عموم مردم در حفظ کاربری اراضی کشاورزی تأکید کرد و حفظ و حراست از آن را وظیفه‌ای همگانی دانست.
وی با تاکید بر تشدید نظارت‌ و پایش اراضی کشاورزی از سوی یگان حفاظت از اراضی مستقر در مدیریت‌ جهادکشاورزی شهرستان‌ها در ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد: از عموم هم‌استانی‌ها بویژه بهره‌برداران بخش کشاورزی و ساکنان مناطق ییلاقی و مستعد تغییر کاربری غیرمجاز می خواهیم هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز بدون مجوز در اراضی کشاورزی را از طریق سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۳۱ به یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور گزارش کنند.

#روابط_عمومی_سازمان_جهاد_کشاورزی
#استان_یزد

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *