0

کاهش ۱۷ درصدی تصادفات فوتی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در هرمزگان

کاهش ۱۷ درصدی تصادفات فوتی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در هرمزگان
بازدید 22

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی نیکبخت گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون ۱۰ درصد افزایش رفت و آمد خودروها را به استان داشتیم. برخی مسیرها مانند گچین، کهورستان، بندرلنگه به چارک و بندرلنگه به خمیر و همچنین جاده‌هایی در جزیره قشم دو طرفه هستند که فاقد جدا کننده اند و رانندگان باید برای رفت و آمد در این مسیرها نهایت احتیاط لازم را داشته باشند و از هرگونه سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کنند.
این مسوول انتظامی با بیان اینکه در این مدت بیشتر تصادفات در جاده‌های غربی و شرقی استان بویژه جاده گچین رخ داده است، اظهار داشت: عدم توجه به جلو بر اثر خستگی و خواب آلودگی، استفاده از وسایل جانبی مانند گوشی تلفن همراه حین رانندگی در جاده‌های دو طرفه و انحراف به چپ از مهمترین علل تصادفات در جاده‌های استان است.
رییس پلیس راه استان هرمزگان با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی حوادث ترافیکی و تصادفات فوتی در این مدت، با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه رانندگی به عموم رانندگان و مسافران نوروزی توصیه کرد: ضمن رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی، پس از هر دو ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند و هرجا احساس خستگی و خواب آلودگی داشتند در مکانی امن و مناسب استراحت کافی داشته باشند.
سرهنگ نیکبخت خاطر نشان کرد: در سه روز پایان تعطیلات نوروزی نیز رفت و آمد همه وسایل نقلیه سنگین و کامیون به غیر از کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسد شدنی در جاده‌های استان ممنوع است که در صورت مشاهده در جاده های استان بلافاصله نسبت به توقیف آن اقدام می شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *