0

رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران

رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
بازدید 14

به گزارش خبرنگار مهر، محسن روحی، صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از برنامه‌های ترویجی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: برنامه‌های هر شهر که در زمینه ترویج کتابخوانی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.
روحی، اهداف این برنامه را کمک برای دستیابی به توسعه پایدار و عدالت فرهنگی، تقویت و انسجام‌بخشی به توسعه فعالیت‌های اجتماعی محور فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه مشارکتی و جهادی در حوزه ترویج کتابخوانی عنوان کرد.
وی افزود: تناسب فعالیت‌ها با آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، طراحی برنامه‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب ایران، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های تجاری و دستگاه‌های اجرایی، نوآوری در محتوا و شیوه اجرا و استفاده از فضای مجازی از ویژگی‌های کلی برنامه‌های ارسالی شهرها به دبیرخانه این جشنواره است.
روحی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی و شبکه‌سازی گفت: مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و فکری موضوعی است که در انتخاب پایتخت کتاب ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *