0

کاهش ۱۸ درصدی نرخ وقوع حوادث ناشی از کار در بنادر کشور

کاهش ۱۸ درصدی نرخ وقوع حوادث ناشی از کار در بنادر کشور
بازدید 16

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله جعفری صبح پنج شنبه در نشست با مدیران بنادر استان بوشهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ با بیش از ۱۵۸ میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر کشور شمار حوادث با تداوم روند کاهشی در ۶ سال اخیر مواجه بوده و بر اساس شاخص ایمنی عملیات بندری در جشنواره شهید رجایی نسبت به سال گذشته در بنادر کشور بهبود ۳۳ درصدی حاصل شده است.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در سال گذشته نیز از کل حوادث به ثبت رسیده در بنادر کشور، ۷۴ درصد آن دارای پیامد و جراحات سطحی بوده است.
جعفری ادامه داد: حوادث منجر به فوت ناشی از کار نیز در سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل کاهش ۲۸ درصدی داشته است.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: با وجود بیش از ۴۵۰ شرکت فعال و بیش از ۳۱ هزار کارگر در محیط بنادر کشور که در واقع یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی کشور با ریسک‌های بالای عملیاتی است کاهش چشمگیر روند وقوع حوادث انسانی، نشان‌دهنده تلاش همگانی و عزم جدی سازمان بنادر و دریانوردی برای ایمن تر شدن بنادر کشور است.
جعفری افزود: با توجه به اهمیت مقوله ایمنی در حوزه HSE، تمرکز ۵۰ درصد از کلیه سیاست گذاری‌، برنامه‌ریزی و اقدام‌های کلان بر روی ارتقا ایمنی بنادر بنا گذاشته شده است.
وی اظهار کرد: بندر بوشهر علاوه بر توجه ویژه به موضوعات HSE در محیط‌های کاری به وضعیت ایمنی حریق بندر نیز توجه ویژه‌ای داشته و در مجموع نکته اتکایی برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در شهر و استان بوشهر است.
جعفری گفت: بندر بوشهر بندری با ساختاری نظام مند است که این نظام مندی در تمامی ارکان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر وجود دارد و چشم انداز کلی مدیریت HSE رسیدن به بندری بدون حادثه ( Zero Accident ) طی سال جاری است که با همت تمامی آحاد ذیربط این امر در بوشهر دور از دسترس نیست.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *