0

نقش حضرت معصومه (س) در احیای تمدن نوین اسلامی بی بدیل است

نقش حضرت معصومه (س) در احیای تمدن نوین اسلامی بی بدیل است
بازدید 10

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: در مورد عظمت و کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از امام صادق و امام رضا و امام جواد علیهم السلام احادیثی وارد شده که زیارت با معرفت این بانوی کریمه، بهشت پروردگار را به دنبال دارد.
امام جمعه اهرم یاد آور شد: نقش حضرت معصومه در احیای تمدن نوین اسلامی و انقلاب اسلامی و صدور اسلام به اقصی نقاط عالم نقش بی بدیلی است.
وی ادامه داد: هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها یک هجرت تمدن ساز و در راستای قیام اصلاحی امام حسین علیه السلام بود.
وی اضافه کرد: جایگاه دختران در مکتب اسلام جایگاه بسیار والایی است، امام صادق علیه السلام دختران را حسنات می‌داند و پیغمبر اکرم می‌فرماید: خانه‌ای نیست که در آن دختران باشند مگر اینکه هر روز بر آن خانه دوازده برکت و رحمت خداوند از آسمان نازل می‌شود و کسی که به دختر خود نیکی کند از آتش جهنم در امان خواهد بود.
پهلو زاده خاطرنشان کرد: این بخش کمی از روایاتی است که منزلت و جایگاه دختران را در اسلام بیان می‌کند لذا دختران ما باید این جایگاه را با حفظ حجاب و حفظ جایگاه خواهری و مادری؛ مشمول این الطاف الهی باشند.
امام جمعه اهرم بیان کرد: نقشه‌ای که دنیای غرب برای دختران مسلمان داشت اما به قول خود غربی‌ها اروپا برای زنان به جهنمی تبدیل شده است، لذا الگوی انقلاب اسلامی برای تعالی دختران و حضور آنها در عرصه‌های مورد نیاز آنها بهترین الگوست و به همین خاطر دشمن می‌خواست با فتنه زن زندگی آزادی دختران شیعه و دختران فاطمی ما را فریب دهد.
وی افزود: البته بعضی از دختران ایران اسلامی آن هم بخاطر نبود کار تربیتی و فرهنگی و تبلیغات مسموم فضای مجازی و کم کاری دولت‌ها در مسائل فرهنگی سبب شد تا تعدادی در معرض آسیب‌ها قرار بگیرند و عرض می‌کنیم، امروز دیر نشده و باید برای نجات دختران این مرز و بوم تلاش کرد و با کار تربیتی و فرهنگی و الگو پردازی، آنها را از دست دشمن نجات داد.
وی گفت: الگوی دختر مسلمان که در همه میدان‌ها حضور فعال دارند و در تاریخ اسلام جایگاه دختران و مادران و نقش اجتماعی زنان در امر تربیت انسان‌ها نباید نادیده گرفته شود و این آسیب‌های امروز برای نادیده گرفتن این بخشِ مهم از جامعه است.
امام جمعه اهرم با اشاره به سوم اردیبهشت سالروز لغو نهایی قانون ننگین کاپیتولایسون در ایران در سال ۵۸ گفت: از سال ۴۳ که حضرت امام علیه کاپیتولاسیون قیام کردند تا امروز که همه مردم دنیا علیه استعمار ملت‌ها قیام کرده‌اند؛ این حرکت امام راحل ملت ایران را نجات داد و از بندگی انگلیس و آمریکا و دیگر کشورها نجات داد.
امام جمعه اهرم یاد آور شد: اگر حضرت امام در سال ۴۳ قیام کردند علیه کاپیتولاسیون برای نجات ایران، عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق نیز شروعی بر نجات دنیای اسلام از ظلم و استعمار دنیای اسلام بود.
وی با اشاره به پنجم اردیبهشت هم روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر بلند آوازه ایران اسلامی و روز پاسداشت زبان فارسی گفت: زبان فارسی باید از استعمار زبان‌های بیگانه بویژه در فضای مجازی نجات داده شود.
وی با اشاره سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی است در سال ۱۹۴۸ اضافه کرد: می ببینیم این رژیم غاصب در سرازیری نابودی قرار دارد و اراده حتمی پروردگار عالم بر جاء الحق و زهق الباطل است چرا که ان الباطل کان زهوقا.
امام جمعه اهرم گفت: در هفته بسیج سازندگی قرار داریم که یکی از برکات بسیج سازندگی خدمت به بخش عظیمی از جامعه در ابعاد مختلف ساخت مسکن محرومان و ایجاد اشتغال و خدمت در دیگر عرصه‌ها توسط گروه‌های جهادی این خدمات برای مردم ایران اسلامی ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: در مورد لایروبی کانالهای آبیاری که از سطح شهر عبور می‌کنند مجموعه اداره آب این لایروبی را انجام داده اما همشهریان باید نسبت به این کانال‌ها دقت لازم داشته باشند که در یک سری لایروبی از یک کانال ۴۰ ماشین نخاله ساختمانی و زباله از این کانال بیرون آورده شده و این زیبنده نیست و رعایت این امور لازم است.
وی بیان کرد: درخواست کشاورزان از مدیران استانی سازمان آب در بحث وصول مطالبات کشاورزان این است که نسبت به وصول مطالبات تجدید نظر صورت بگیرد تا کشاورزانی که قادر به پرداخت بدهی خود نیستند بتوانند از آب سد بهره مند شوند.
وی با تقدیر از حضور استاندار و هیأت همراه در کاروان خدمت گفت: امید است این برنامه‌ها برای کم کردن مشکلات مردم و رفع نواقص شهرستان مؤثر واقع شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *