0

نفوذی‌ها مانع تحقق مبارزه با فساد می‌شوند

نفوذی‌ها مانع تحقق مبارزه با فساد می‌شوند
بازدید 12

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خضری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به قیام دانشجویی در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا در حمیت از مردم غزه اظهار کرد: این‌ها ناشی از همان روحیه حقیقت‌جویی است که مقام معظم رهبری در نامه خود به جوانان اروپایی نوشته بودند.
وی با بیان اینکه خط به خط نامه رهبری امروز اتفاق می‌افتد، افزود: غرب نسبت به اسلام هراس افکنی می‌کند اما امروز شاهدیم و ما امروز شاهدیم که پس از طوفان الاقصی موج نهضت جهانی قرآن به راه افتاد.
امام‌جمعه موقت قزوین با بیان اینکه چارلز تالیافرو فیلسوف آمریکایی همان سال پس از نامه رهبری عنوان کرده بود «موفقیت و نیروی این نامه رهبری در سال‌های آینده آشکار خواهد شد»، تصریح کرد: امروز همه آثار دوراندیشی و نگاه مقام معظم رهبری می‌بینیم.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری با بیان اینکه در سال مشارکت مردم در مساله مهم تولید هستیم، تأکید کرد: راه‌های فراوانی برای جلب مشارکت مردم در تولید وجود دارد که مسؤولان باید آن را پیدا کنند.
حجت‌الاسلام خضری با بیان اینکه تعاون یکی از راه‌های مشارکت مردم در امر تولید است، اضافه کرد: از نظر مقام معظم رهبری تعاون سرانگشت گره‌گشای اقتصاد ایران است.
وی گفت: افزایش اشتغال یکی از اصلی‌ترین راه‌های شکست بن‌بست اقتصادی این کشور است و بدون شک تعاون یکی از بهترین راه‌های افزایش اشتغال در کشور است.
امام‌جمعه موقت قزوین با بیان اینکه منطقی‌ترین و بنیادی‌ترین مساله برای استقرار عدالت گسترش تعاونی‌ها است، اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های تحقق عدالت این است که به سمت تعاونی‌ها برویم.
وی گفت: وقتی تعاونی شکل نمی‌گیرد و اتفاقی نمی‌افتد اشتغال‌زایی و مشارکت مردم در حد شعار باقی مانده و در کشور انحصار ایجاد می‌شود.
حجت‌الاسلام خضری با بیان اینکه عدم ورود مردم به حوزه اقتصاد باعث ورود سرمایه‌داران می‌شود، تأکید کرد: با ورود انحصاری سرمایه‌داران به حوزه اقتصاد و تولید ارز در اختیار عده معدودی قرار می‌گیرد و سود در جیب عده خاصی می‌رود.
وی با بیان اینکه ما در قوانین ظرفیت‌های قانونی داریم که اولویت عمرانی را به تعاونی‌ها می‌دهد، عنوان کرد: انحصار باعث می‌شود قله‌های ثروت و قدرت شکل گرفته و تعداد پرونده‌های قضائی در کشور افزایش پیدا می‌کند.
امام‌جمعه موقت قزوین با بیان اینکه انحصار زمینه‌ساز بی‌عدالتی است، اضافه کرد: احیای تعاونی‌ها مانع سوق پیدا کردن سرمایه‌ها به‌سوی بازارهای کاذبی همچون ارز و سکه و… می‌شود.
وی با اشاره به جمله مقام معظم رهبری که «خرمشهرها در پیش داریم» ادامه داد: یکی از خرمشهرها فتح اقتصاد از دست انحصار است.
حجت‌الاسلام خضری با بیان اینکه تنها انحصارگرایان مختلف شکل‌گیری تعاونی‌ها و ورود مردم به عرصه تولید هستند، تأکید کرد: بدون شک مردم می‌توانند خرمشهرهای اقتصادی را نیز فتح کنند.
وی گفت: مشارکت مردم در اقتصاد آثار زیادی داشته و باعث خشک شدن ریشه‌های تبعیض و فساد در کشور می‌شود.
امام‌جمعه موقت قزوین با بیان اینکه عزم دولت برای خشکاندن تبعیض جدی است، ادامه داد: طبیعتاً افرادی که در بدنه دولت و نظام نفوذ دارند مانع تحقق مبارزه با فساد و تبعیض خواهند شد.
وی با بیان اینکه دستاوردهای خوبی در حوزه اقتصاد داشته‌ایم، ادامه داد: بنا به اعلام صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ایران به ۶ درصد رسیده است و این در حالی است که پیش از این میزان این رشد زیر یک درصد بود.
حجت‌الاسلام خضری در پایان با بیان اینکه ۸ شاخص مهم اقتصاد ایران مثل توسعه اقتصادی رشد یافته یادآور شد: قزوین ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه کشاورزی دارد و جا دارد دولت به این حوزه و شاخصه مهم استان قزوین توجه ویژه‌ای داشته باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *