0

نکته های تجهیزات پزشکی در سخنان حیدر محمدی در ایران هلث

نکته های تجهیزات پزشکی در سخنان حیدر محمدی در ایران هلث
بازدید 78

به گزارش آیمد 90 بازار تجهیزات پزشکی کشور نزدیک به ۳ میلیارد دلار می‌رسد که حدود ۲ میلیارد دلار سهم واردات و ۱ میلیارد دلار سهم تولید است.
جمعا ۴۳۳ هزار پروانه صادر شده که ۱۳۹ هزار پروانه تولید فعال بوده و ۶۵۵ پروانه صادرات معتبر در این حوزه وجود دارد.
از بیش ۵۰۰۰ شرکت فعال در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی، حدود ۱۷۰۰ تولیدکننده تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند.
تسهیل صدور پروانه های تولید، ایجاد شرایط و تشویق سرمایه گذاران با هدف صادرات به منطقه و اتحادیه هایی مانند اوراسیا و تفاهمات و پیمان های منطقه ای مانند G5 یا شانگهای و بریکس و غیره از جمله اقدامات حمایتی سازمان غذاودارو بوده است.
رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث ۲۰۲۴ گفت: برای کاهش ارزبری تجهیزات و ملزومات پزشکی و حمایت از تولید تلاش می‌کنیم.
مشکلات‌ تامین ارز از ابتدای زنجیر تا انتهای آن بر هیچکس پوشیده نیست و سازمان غذا و دارو برای حل این موضوع به دنبال مدیریت ارز در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی است.
امیدواریم با حمایت ستاد تنظیم بازار امسال وابستگی به ارز ترجیحی کاملاً قطع شود؛ بر این اساس با تغییر سیاست‌های ارزی به یارانه ارزی تغییر رویکرد خواهیم داشت.
در این رویکرد محوریت اصلی و تاکید عدم تغییر پرداختی از جیب بیمار خواهد بود.
بیشترین ارزبری ملزومات پزشکی در حوزه ملزومات مصرفی قلبی مانند بالن و استنت قلبیست که امروز خوشبختانه از یک کتتر قلبی تولید داخل رونمایی می‌شود.
ماهانه ۵ محصول جدید در حوزه تجهیزات پزشکی را به سبد تجهیزات پزشکی اضافه خواهیم کرد.
تامین نقدینگی بزرگترین چالش شرکت‌های تولیدی و تامینیست که امیدواریم با حمایت بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه این حوزه مدیریت شود.
براساس امضای تفاهمنامه با بانک مرکزی ۴۰ هزار میلیارد تومان برای شرکت‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی تسهیلات و خط اعتباری درنظر گرفته شده است.
از حدود ۲۰۰۰ شرکت تولیدی فعال در حوزه تجهیزات پزشکی ۴۰۰ شرکت دانش بنیان هستند که رشد فزاینده‌ای طی سال‌های اخیر داشته‌اند.

برچسب هاارز ترجیحی تجهیزات پزشکی ایران هلث تجهیزات پزشکی مصرفی تولید دانش بنیان در صنعت تجهیزات پزشکی سازمان غذاودارو سیدحیدر محمدی

در حافظه کپی شد

نکته های تجهیزات پزشکی در سخنان حیدر محمدی در ایران هلث

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *