0

انتقال مصدومان سیل سیستان و بلوچستان به مراکز درمانی/ 39 مادر باردار به مناطق امن منتقل شدند

انتقال مصدومان سیل سیستان و بلوچستان به مراکز درمانی/ 39 مادر باردار به مناطق امن منتقل شدند
بازدید 47

دکتر جعفر میعادفر در گفتگو با خبرنگار وبدا، با بیان اینکه در حادثه سیل دشتیاری، 39 مادر باردار به مناطق امن و 9 مادر باردار و همچنین 6 بیمار دیابتی توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: نیروهای اورژانس در این حادثه به 12 نفر از افراد گرفتار در سیلاب کمک کرده و آنها را نجات دادند.
وی ادامه داد: در بازه زمانی 5 تا 9 اسفندماه با دریافت هشدار از سازمان هواشناسی، به تمام مراکز EOC(مرکز هدایت عملیات بحران) دانشگاه های علوم پزشکی تحت تاثیر و معین اعلام آماده باش کردیم.
رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اعزام تیم های ارزیاب حوزه سلامت به مناطق آسیب دیده و همچنین ارزیابی هوایی مناطق سیل زده توسط اورژانس هوایی، خاطرنشان کرد: در این حادثه 5 دستگاه آمبولانس پشتیبان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، 5 تیم بهداشتی شامل بهداشت محیط، مبارزه با بیماریها و بهداشت خانواده و دو تیم درمانی از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.
میعادفر از وارد شدن آسیب به 18 مرکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های اورژانس در این منطقه خبر داد و گفت: سیلاب و فعالیت آمبولانس ها در سیلاب اخیر منجر به آسیب دو دستگاه آمبولانس در بریس و درگس شده است.
وی خاطرنشان کرد: خدمات حوزه سلامت به بیماران و مصدومین توسط اورژانس هوایی و قایق در حال انجام است و همزمان با فروکش کردن سیلاب در اکثر مناطق، تیم های بهداشت محیط در حال معدوم سازی بهداشتی لاشه های احشام سبک و سنگین هستند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *