0

تشریح محورهای نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت

تشریح محورهای نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت
بازدید 36

به گزارش وبدا، دکتر علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر اجرایی “نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع” در نشست خبری تشریح جزییات برگزاری این همایش، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نیابت از 65 دانشگاه علوم پزشکی کشور برنامه ریزی های مدونی را برای تامین اهداف پنجگانه این همایش تدارک دیده است.
وی، محورهای پنجگانه این همایش را برنامه سلامت خانواده و ادغام آموزش و نظام سلامت، برنامه سلامت خانواده و تقویت شبکه، برنامه سلامت خانواده و مردمی سازی نظام سلامت، برنامه سلامت خانواده و عوامل اجتماعی موثر در سلامت و برنامه سلامت خانواده و سلامت الکترونیک عنوان کرد و افزود: این همایش در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور نهادهای بین المللی مستقر در کشور و متولیان کشورهای مختلف به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سالن اجلاس سران برگزار می ‌شود.
دکتر زالی درخصوص نحوه انتخاب کشورهای مدعو در این همایش، خاطرنشان کرد: دلایل انتخاب کشورهای مدعو براساس سه معیار بوده است؛ در دسته بندی اول کشورها براساس مسائل مبتلابه سلامت در منطقه دعوت شدند، در دسته بندی دوم، کشورهایی که با ایران تفاهم نامه هایی در حوزه سلامت منعقد کرده اند و در دسته بندی سوم، کشورهایی که تجارب موفق در حوزه پوشش همگانی سلامت و برنامه های مرتبط با سلامت خانواده دارند، دعوت شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در این همایش بیش از 60 سخنران در قالب 5 پنل مشارکت خواهند داشت؛ همچنین تعدادی از مهمان ها به صورت مجازی در پنل ها حضور می یابند.
وی بیان کرد: در پنل های پنجگانه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت و بهداشت به صورت مساله محور با رویکرد پوشش همگانی سلامت با اتکا بر مدل جدید سلامت خانواده، تشریح خواهد شد.
برپایی نمایشگاه بهترین دستاوردهای دانشگاه های علوم پزشکی در حاشیه همایش
دبیر اجرایی “نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع” در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های این همایش، برپایی نمایشگاهی با موضوع ارائه بهترین دستاوردهای دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواهد بود؛ همچنین فرصت داده شده که شرکت های دارویی، تجهیزات پزشکی، داروهای گیاهی و طب ایرانی و معاونت های وزارتخانه نیز در این نمایشگاه غرفه هایی داشته باشند.
دکتر زالی بیان کرد: در حاشیه این رویداد، ملاقات های دوجانبه با متولیان سلامت کشورهای مدعو و ایران تدارک دیده خواهد شد تا بتوانیم در قالب انعقاد تفاهم نامه های همکاری، روابط دیپلماسی سلامت با کشورهای جهان را گسترش دهیم. بازدیدهایی نیز در برنامه پیش بینی خواهد شد./207

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *