0

تفاهمنامه همکاری میان سازمان انتقال خون و دانشگاه تربیت مدرس منعقد شد

تفاهمنامه همکاری میان سازمان انتقال خون و دانشگاه تربیت مدرس منعقد شد
بازدید 45

به گزارش وبدا، این تفاهمنامه میان دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس و دکتر مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون به امضا رسید.
مدیرعامل سازمان انتقال خون هدف از این تفاهمنامه را استفاده از ظرفیت‌های مشترک طرفین و بهره مندی از قابلیت های دانشجویان در قالب طرح‌های آموزشی و پژوهشی، علمی، فرهنگی-اجتماعی و ترویج فرهنگ اهدای خون و تقویت روحیه ایثارگری در بین دانشجویان دانست.
وی ابراز امیدواری کرد تا با افزایش مشارکت نسل جوان به ویژه دانشجویان در امر اهدای داوطلبانه خون نسل جدیدی از اهدا کنندگان جوان و آگاه شکل بگیرد.
دکتر جمالی با تاکید بر ظرفیت علمی طرفین گفت: این همکاری می تواند تا حد زیادی منجر به تولید علم و مقالات و یافته های پژوهشی شود که مورد ارجاع دنیا قرار بگیرد.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز ضمن ابراز مسرت از مشارکت در این کار خدا پسندانه با اشاره به ظرفیت های متقابل همکاری فرهنگی، علمی و پژوهشی، گفت: این تفاهمنامه زمینه حضور سازمان انتقال خون در فضاهای فرهنگی، تبلیغاتی و دانشجویی دانشگاه را فراهم می کند.
وی با اشاره به وجود بیش از 9 هزار دانشجوی در حال تحصیل و 32 هزار دانش‌آموخته این دانشگاه و بیش از 700 عضو هیأت علمی گفت: فعالیت‌های علمی دانشگاه با طیفی گسترده از حوزه‌های علوم مختلف در 171 رشته کارشناسی‌ارشد و 132 رشته دکتری، در قالب 17 دانشکده تعریف شده است که می تواند بهترین زمینه را برای تبادلات فرهنگی و علمی با سازمان انتقال خون فراهم آورد.
دکتر دانشجو افزود: علاوه بر ظرفیت های علمی پژوهشی سازمان انتقال خون و دانشگاه تربیت مدرس برای همکاری و تعامل بیش از پیش، در سایه این تفاهم، مشارکت منظم و برنامه‌ریزی شده دانشجویان در اهدای خون داوطلبانه و تشویق و ترغیب دانشجویان به‌ ویژه بانوان به مشارکت در امر اهدای خون داوطلبانه می تواند در ایجاد نسل جدید اهدا کنندگان خون موثر باشد.
وی با اشاره به رسانه ها و فضاهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی و وجود رشته های علمی مرتبط و استادان و پژوهشگران برجسته در دانشگاه ابراز امیدواری کرد این تفاهمنامه زمینه ساز همکاری موثری میان دو نهاد علمی فرهنگی شود.
مدیر گروه هماتولوژی دانشگاه تربیت مدرس نیز در این جلسه تاکید کرد: وجود اطلاعات و داده های فراوان در سازمان انتقال خون می تواند مبنای پژوهشهای مهمی شود و امکانات و تجهیزات مرتبط با رشته های مربوط به هماتولوژی و بانک خون در این سازمان در هیچ دانشگاهی یافت نمی شود و این تفاهمنامه فرصت مناسبی برای کسب علم و تجربه برای دانشجویان به حساب می آید و ما نیز برای همکاری بیشتر هرچه در توان داریم تقدیم می کنیم.
دکتر امینی رییس موسسه عالی آموزشی پژوهشی طب انتقال خون نیز با تشریح تفاوت موسسه با دیگر دانشگاه ها گفت: ماموریت محور بودن این موسسه پایه اصلی این تفاوت است و به همین دلیل حیطه های آموزشی این موسسه را دانشجویان موسسه که دوره ها و فلوشیپ مرتبط را می گذرانند، کارکنان سازمان و کادر درمان تشکیل می دهند. وی افزود: سازمان و موسسه ظرفیت بالایی برای آموزش علم و تجربه طب انتقال خون و مباحث مرتبط برای دانشجویان هماتولوژی، پاتولوژی و رشته های مرتبط دارند که این تفاهم نامه می تواند زمینه ساز این همکاری باشد.
گفتنی است همکاری در جهت تهیه محتوای آموزشی مورد نیاز برای دانشگاه در خصوص فرهنگ اهدای خون داوطلبانه و برگزاری دوره‌های حضوری و یا مجازی جهت آموزش و ارتقای فرهنگ اهدای خون داوطلبانه از محورهای این تفاهم نامه به شمار می رود.همچنین همکاری آموزشی و پژوهشی در ایجاد و توسعه رشته های مرتبط با انتقال خون در دانشگاه و معرفی دانشجویان در جشنواره‌های دانشجویی همانند دانشجوی فداکار از دیگر محورهای علمی فرهنگی مورد تفاهم است.دانشگاه تربیت مدرس نیز متعهد شده است تا در برگزاری دوره‌های مدیریتی در قالب دوره‌های MBA، DBA و سایر مباحث مدیریتی با سازمان همکاری کند.این تفاهمنامه به مدت سه سال منعقد شده و قابل تمدید است.بنابراین گزارش، دکتر شهرام میرزایی سرپرست معاونت اجتماعی و دکتر عباداله سالک مقدم معاون فنی و فناوری های نوین سازمان و جمعی از مدیران از حاضران این جلسه بودند.
 
همچنین معاون دانشجویی و فرهنگی اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس دکتر دردایی، معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی این دانشگاه دکترخدایار، دکتر کاظم نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی و جمعی از مدیران این دانشگاه در جلسه حضور داشتند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *