0

ارائه بیش از ۶۰ سخنرانی در ۵ پنل تخصصی در همایش بین المللی سلامت/ هدف ما ارتقای پوشش همگانی سلامت است

ارائه بیش از ۶۰ سخنرانی در ۵ پنل تخصصی در همایش بین المللی سلامت/ هدف ما ارتقای پوشش همگانی سلامت است
بازدید 44

به گزارش وبدا، دکتر حسین فرشیدی در افتتاحیه این همایش که با حضور وزیر بهداشت کشورمان، وزرای بهداشت و نمایندگانی از کشورهای مختلف، صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه پوشش همگانی سلامت نیازمند همکاری و هماهنگی درون و برون بخشی و استفاده از نیروهای موثر بر سلامت است، گفت: هدف اصلی و کلی ما در نظام سلامت، ارتقای پوشش همگانی سلامت، کاهش هزینه های مردم برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی و افزایش دسترسی عموم جامعه به این خدمات است.
وی مهمترین شرط ارتقای پوشش همگانی سلامت را تعهد دولت ها دانست و گفت: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و وزیر بهداشت بزرگترین پشتیبان های ما برای اجرای برنامه ها و حمایت از سلامت هستند.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه مناسب کشورمان در بین کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در پوشش همگانی سلامت، خاطرنشان کرد: قطعا در وزارت بهداشت به این وضعیت مناسب کشورمان قانع نیستم و هدف ما ارتقای پوشش همگانی سلامت در کشورمان است.
دکتر فرشیدی از ادغام آموزش در نظام بهداشتی و درمانی و همچنین ایجاد و تقویت ساختار شبکه بهداشت در کشورمان به عنوان عوامل موثر بر ارتقای پوشش همگانی سلامت یاد کرد و گفت: خوشبختانه در ۴۵ سال گذشته شاهد ارتقای شاخص های مهم سلامت از جمله کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان، افزایش امید به زندگی، دسترسی به آب سالم آشامیدنی و خدمات درمانی در ایران هستیم.
وی به اجرای برنامه ملی سلامت خانواده از ابتدای امسال در کشورمان اشاره و تاکید کرد: در این طرح، عمده ترین اهداف ما، افزایش دسترسی به خدمات حوزه سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم و کاهش نسبت جمعیت به مراقبان سلامت به یک هزار و ۵۰۰ نفر است. این طرح از ۹ ماه پیش در کشور آغاز شده و در حال حاضر در ۱۹۵ شهرستان کشور با پوشش جمعیت ۲۷ میلیون نفر در حال اجراست.
معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تقدیر از حمایت های دولت از حوزه سلامت، بر ضرورت استفاده از تکنولوژی های روز با استفاده از ابزارهای الکترونیک، تقویت خودمراقبتی و هوش مصنوعی در ارائه خدمات سلامت تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: پویش ملی سلامت مورد استقبال بیش از ۴۶ میلیون نفر از مردم کشورمان قرار گرفت که در بررسی این طرح، ضرورت تقویت خدمات بهداشتی و مراقبتی در شهرهای بزرگ و کلانشهرها مشخص شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *