0

جزییات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان/ وقوع سیلاب خدمات بهداشتی و‌ درمانی را تعطیل نکرد

جزییات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان/ وقوع سیلاب خدمات بهداشتی و‌ درمانی را تعطیل نکرد
بازدید 40

دکتر ایرج ضاربان، در حاشیه برگزاری اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در گفت و گو با وبدا درخصوص وقوع بارندگی های وسیع در روزهای اخیر و ایجاد سیلاب در ۲۸۰ روستای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، گفت: به محض بروز شرایط بحرانی پس از بارندگی ها، تیم واکنش سریع تشکیل شد و از دانشگاه های زاهدان و ایرانشهر درخواست کمک و پشتیبانی کردیم. 
 
وی با اشاره به خدمات ارائه شده در این سیلاب، خاطرنشان کرد: ۲۴ مادر باردار نزدیک به زمان زایمان به مراکز درمانی منتقل و ۶۳ مادر باردار در معرض آسیب در مکان امن اسکان داده شدند.
 
دکتر ضاربان ادامه داد: در سیلاب اخیر اولویت ما نجات و انتقال افراد آسیب پذیر و بیماران بود؛ ۶ بیمار دیالیزی گرفتار در سیلاب به بیمارستان منتقل شده و به ۵ فرد گرفتار شده زیر آوار خدمات درمانی سرپایی و بستری ارائه شد. 
 
رییس دانشکده علوم پزشکی چابهار با اشاره به نجات جان ۵ نفر از افراد غرق شده، افزود: برخی افراد آسیب دیده با استفاده از بالگرد به مرکز درمانی یا مکان امن منتقل شدند. 
 
وی، با تاکید بر لزوم استمرار کمک های همه جانبه از سوی وزارت بهداشت و استانداری، تصریح کرد: با وجود اینکه از لحاظ امکانات و بودجه ممکن است کمبودهایی وجود داشته باشد، اما در خدمت رسانی به مردم لحظه ای تعلل نکرده و سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد؛ دارو و لوازم بهداشتی موردنیاز نیز تامین شده است. 
 
دکتر ضاربان بیان کرد: ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار روستایی است و اکنون در شرایط پساسیل قرار داریم و خطرات جدی تری سلامت مردم را تهدید می کند، بنابراین تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشت محیط از مهم‌ترین اقداماتی است که انجام می دهیم؛ در این زمینه درخواست پشتیبانی از دانشگاه های دیگر را داریم، زیرا باید از بروز و شیوع بیماری واگیر پیشگیری کنیم.
 
وی گفت: در این سیلاب برخی زیرساخت ها و خانه های بهداشت دچار آسیب و خسارت شده، اما خدمات درمانی به صورت جهادی، جاری و برقرار است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *