0

حضور فعال در رویدادهای بین المللی، در توسعه و ترویج طب ایرانی موثر است

حضور فعال در رویدادهای بین المللی، در توسعه و ترویج طب ایرانی موثر است
بازدید 36

به گزارش وبدا، دکتر نفیسه حسینی یکتا، با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین ‌المللی پوشش همگانی سلامت گفت: این همایش با محوریت برنامه سلامت خانواده و ادغام آموزش در نظام سلامت، فرصتی مغتنم برای تبادل نظر و تجارب بین متخصصان و صاحبنظران حوزه سلامت در سطح ملی و بین‌المللی فراهم کرده است.
 
وی افزود: برگزاری این رویدادها می تواند به معرفی دستاوردها و توانمندی های کشورمان در حوزه سلامت، به جامعه بین المللی کمک کند.
 
دکتر حسینی یکتا ادامه داد: اساس طب ایرانی بر پیشگیری از ابتلا به بیماریها بنا شده و ظرفیت بسیار بالایی در پیشگیری و کنترل بیماری های مختلف، مانند دیابت، فشار خون، چربی خون، بیماری های قلبی عروقی و سرطان دارد که معرفی و استفاده از این ظرفیت به کاهش آمار ابتلا به بیماریهای مزمن و ارتقای سطح سلامت جامعه کمک می کند.
 
 مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه طب ایرانی با قدمت چند هزار ساله، میراث گرانبهایی است که باید در جهت ارتقای سلامت جامعه از آن بهره برد؛ تاکید کرد: تلفیق و ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت، ضرورتی است که می‌تواند به ارائه خدمات جامع و اثربخش تر به مردم کمک کند و سیاستگذاری های دفتر طب ایرانی و مکمل نیز در همین راستا است.
 
وی افزود: ادغام خدمات طب ایرانی از خانه‌های بهداشت تا خدمات سرپایی و بستری را در برمی‌گیرد و پیشگیری و اصلاح سبک زندگی، اولین گام ادغام است که در ۱۰۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و ۴۰ درصد شبکه بهداشتی کشور جریان دارد و در ۶۰ درصد دیگر شبکه نیز در دست اقدام است. در این سطح آموزش سبک زندگی به مربیان بهروزی و بهورزان و از سمت آنها به عموم جامعه مورد توجه است.
 
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه هدف ما معرفی مزایای طب ایرانی و مکمل به مخاطبان داخلی و خارجی و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه است؛ ادامه داد: در این نمایشگاه ظرفیت های طب ایرانی در پیشگیری و درمان بیماری ها از طریق اصلاح سبک زندگی، داروهای گیاهی و اعمال یداوی به نمایش درآمده و در کنار آنها ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی در زمینه طب ایرانی داریم.
 
وی همچنین این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای جذب گردشگران سلامت به ایران  دانست و گفت: تلاش کردیم تا با معرفی مراکز و موسسات معتبر ارائه دهنده خدمات طب ایرانی و مکمل و ظرفیت های این مکتب طبی زمینه جذب گردشگران سلامت از کشورهای مختلف را فراهم آوریم.
 
دکتر حسینی یکتا در پایان بیان کرد: طب ایرانی و مکمل به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام سلامت کشور، نقشی کلیدی در ارتقای سطح سلامت جامعه دارد و این دفتر  برنامه های متعددی در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، نظارتی و ترویجی در دستور کار دارد که علاوه بر مخاطبان داخلی، جامعه بین المللی را نیز در بر می‌گیرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *