0

دولت اهتمام ویژه ای به رفع مشکلات جامعه پرستاری دارد

دولت اهتمام ویژه ای به رفع مشکلات جامعه پرستاری دارد
بازدید 54

 به گزارش وبدا، دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشستی صمیمی که با حضور دکتر مجدی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه، مدیران پرستاری و اعضای نظام پرستاری نیشابور در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برگزار شد، مسائل و دغدغه های پرستاران این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.
 
پرستاران، منتخبین خدا و ویترین نظام سلامت
 
دکتر عبادی در این نشست، با اشاره به جایگاه والای پرستاری در نظام سلامت، پرستاران را منتخبین خدا و ویترین نظام سلامت دانست و گفت: پرستاران با از خودگذشتگی و ایثار، در خط مقدم ارائه خدمات درمانی به بیماران قرار دارند و نقشی حیاتی در ارتقای سلامت جامعه ایفا می کنند.
 
وی با بیان اینکه علما و بزرگان دینی نظیر علامه طباطبایی، ارزش یک شب پرستاری را معادل 70 سال عبادت دانسته اند، افزود: کار در نظام سلامت، به ویژه پرستاری، عبادتی ارزشمند و حض معنوی دائمی است که اجر و پاداش اخروی فراوانی به دنبال دارد.
 
تلاش دولت برای رفع موانع خدمتی پرستاران
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه، به تشریح برنامه های دولت و وزارت بهداشت برای رفع موانع خدمتی پرستاران و ارتقای سلامت فردی و سازمانی آنها پرداخت و گفت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای به رفع مشکلات جامعه پرستاری دارد و در این راستا، بسته ای تحت عنوان « بسته ماندگاری پرستاران» در معاونت پرستاری تدوین شده است.
 
دکتر عبادی با اشاره به جزئیات این بسته، خاطرنشان کرد: این بسته شامل درخواست های پرستاران از جمله موضوعات مربوط به اضافه کار، قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان آور، مسکن، ارتقای تحصیلی و مواردی از این دست است که در حال بررسی نهایی می باشد و امیدواریم به زودی شاهد تصویب و اجرای آن باشیم.
 
قدردانی از تعهد و تلاش های شبانه روزی پرستاران
 
معاون پرستاری در ادامه، با تجلیل از تعهد و تلاش های شبانه روزی پرستاران، آنها را ویترین نظام سلامت و موجب تقویت اعتماد و اعتبار عمومی دانست و گفت: پرستاران با صبر و شکیبایی و ارائه خدمات با کیفیت به بیماران، نقشی کلیدی در ارتقای رضایتمندی مردم از نظام سلامت ایفا می کنند.
 
در این نشست، حاضرین به بیان دغدغه ها و مشکلات خود در زمینه های مختلف از جمله کمبود نیروی انسانی، سختی کار و پایین بودن حقوق و مزایا پرداختند.
 
دکتر عبادی ضمن شنیدن دغدغه های پرستاران، قول مساعد داد که برای رفع آنها پیگیری های لازم را انجام دهد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *