0

ضرورت ایجاد معاونت فرهنگی در بیمارستان ‌ها

ضرورت ایجاد معاونت فرهنگی در بیمارستان ‌ها
بازدید 51

به گزارش وبدا، دکتر عباس شیراوژن در نشست روسای بیمارستان های منتخب استان های تهران و البرز در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت، گفت: بخشنامه تشکیل شوراهای فرهنگی و ایجاد معاونت فرهنگی در بیمارستان ها امسال به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد ولی هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.
 
وی افزود: در بعضی از دانشگاه ها اجرای این دستور عمل شروع شده و در انتخابات و ماه رمضان هم فعالیت هایی انجام شده ولی هنوز در ابتدای راه هستیم.
 
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که باید در مساجد و نمازخانه ها فعالیت های فرهنگی رونق بگیرد، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ، اخلاق، معنویت و کرامتِ مراجعان (قانون انطباق) باید در سال ۱۴۰۳ شاهد تحول و شکوفایی باشیم.
 
دکتر شیراوژن این نشست را یک جلسه هم اندیشی و گفتگوی صمیمانه با روسای بیمارستان های دولتی و خصوصی و مسبوق به سوابق سالانه دانست و گفت: امسال هم خدمت شما هستیم تا با کمک شما و همت، عزم و اراده تحول آفرین شاهد توسعه رضایتمندی بیماران و مراجعان در سال جدید باشیم. 
 
وی با بیان این که خواسته دولت مردمی گفتگو با نخبگان و تعامل با آنهاست، ابراز داشت: سال ۱۴۰۳ سال مناسبی برای ایجاد رویکرد جدید تمدنی نسبت به مقوله مهم بیمارستان در کشور است.
 
شیراوژن تاکید کرد: بیمارستان باید با مفهومی از کرامت و رضایتمندی و رعایت حقوق بیماران و مردم عجین شود. علیرغم خدمات خوبی که ارائه می‌شود هنوز جا برای ارتقای خدمات وجود دارد. 
 
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در پایان سیاست های کلی سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این سیاست ها تاکید شده که مراکز بهداشتی و درمانی باید به مراکز اثرگذار اخلاقی و معنوی تبدیل شوند.
 
در این نشست علاوه بر وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه، رؤسا و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و البرز و همچنین رؤسا و مدیران بیمارستان های دولتی، خصوصی، نظامی و تامین اجتماعی این دو استان حضور داشتند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *