0

اولین جلسه هم اندیشی دفتر طب ایرانی با هدف تحقق شعار سال 1403 برگزار شد/ضرورت هم افزایی و همکاری بین دستگاهی و مشارکت بخش خصوصی

اولین جلسه هم اندیشی دفتر طب ایرانی با هدف تحقق شعار سال 1403 برگزار شد/ضرورت هم افزایی و همکاری بین دستگاهی و مشارکت بخش خصوصی
بازدید 37

به گزارش وبدا، جلسه هم اندیشی کمیته تصمیم گیری و برنامه ریزی با هدف تحقق شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم” با حضور دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، مدیران و صاحبنظران و فعالان حوزه طب ایرانی و مکمل در محل این دفتر برگزار شد.
در این جلسه، دکتر حسینی یکتا ضمن تبریک سال جدید، به تشریح اهمیت تحقق شعار سال که با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است، در حوزه طب ایرانی و مکمل پرداخت.
وی با اشاره به ظرفیت های عظیم این حوزه در زمینه تولید دانش، اشتغال آفرینی و ارائه خدمات سلامت به مردم، بر ضرورت هم افزایی و همکاری بین دستگاهی و همچنین مشارکت بخش خصوصی در راستای تحقق این مهم تاکید کرد.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، تولید علم و پژوهش را مصداقی از تحقق شعار سال دانست است که به مدد تلاش محققین حوزه سلامت، انجام پژوهش‌های سلامت ‌محور توسط اعضای هیات علمی و اساتید و دانشجویان، در کنار مشارکت مردم و ارتباط صنعت و دانشگاه محقق خواهد شد و بر ضرورت حمایت از این حوزه تاکید کرد.
در ادامه جلسه، حاضرین به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص چالش ها و فرصت های پیش روی حوزه طب ایرانی و مکمل در مسیر تحقق شعار سال پرداختند؛ محور اصلی مباحث این جلسه بهره مندی از ظرفیت سمن ها و مجموعه های مردم نهاد فعال در حوزه سبک زندگی و طب ایرانی برای توسعه روشمند این حوزه بود که ذیل آن موارد متعددی از جمله تقویت و توسعه زیرساخت های آموزشی و پژوهشی در حوزه طب ایرانی و مکمل، مشارکت خیّرین سلامت، در پروژه‌ های سلامت ‌محور، حمایت از تولید دانش بنیان در این حوزه، ایجاد زمینه های اشتغال آفرینی برای فارغ التحصیلان و فعالان این حوزه، ترویج و فرهنگ سازی استفاده از طب ایرانی و مکمل در جامعه، ارتقای تعاملات بین المللی در این حوزه، مطرح شد.
در پایان این جلسه، مقرر شد تا با جمع بندی نظرات و پیشنهادات ارائه شده، برنامه عملیاتی برای تحقق شعار سال در حوزه طب ایرانی و مکمل تدوین و اجرا شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *