0

طب ایرانی، میراثی گرانبها از تاریخ و تمدن پرفروغ ایران است

طب ایرانی، میراثی گرانبها از تاریخ و تمدن پرفروغ ایران است
بازدید 25

به گزارش وبدا، دکتر روجا رحیمی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه طب ایرانی، میراثی گرانبها از تاریخ و تمدن پرفروغ ایران است که نقشی محوری در حفظ و ارتقای سلامت مردم این سرزمین ایفا کرده است؛ گفت: این طب که با نگاهی جامع و همه جانبه به انسان، بر حفظ تعادل و توازن در ارکان بدن و پیشگیری از بیماری ها تأکید دارد، می تواند مکمل ارزشمندی برای طب نوین باشد.
رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت برگزاری اولین کنگره طب ایرانی در خردادماه امسال، گفت: اولین کنگره ملی طب ایرانی فرصت مغتنمی است تا دانشجویان، دانش آموختگان و شاغلین حوزه سلامت با رویکرد طب ایرانی در مدیریت و درمان بیماری ها و آموزش ها و پژوهش های مرتبط با این مکتب غنی طبی آشنا شوند و فضایی را مهیا سازد تا با تبادل افکار بین محققین و صاحبنظران حاضر، همگرایی و هم افزایی بین حیطه های مختلف دانش پزشکی ایجاد شود.
دکتر رحیمی در ادامه توضیح داد: از ویژگی های منحصر بفرد این کنگره می توان به توجه ویژه آن به تلفیق دانش طب ایرانی و طب نوین و پرداختن به نقش تکنولوژی های نوین و هوش مصنوعی در آموزش، پژوهش و درمان در حیطه طب سنتی اشاره کرد. همچنین در این کنگره تلاش شده تا سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی قابل استفاده و مفید برای گروه های هدف مختلف از جمله داروسازان در نظر گرفته شود. به صورت ویژه می توان به پنل مفردات و داروسازی سنتی و کارگاههای مرتبط با کاربرد فرآورده های طبیعی و سنتی در درمان بیماری ها اشاره کرد. 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با معرفی طب ایرانی به مردم و جامعه پزشکی، می توانیم از این گنجینه ارزشمند برای ارتقای سطح سلامت جامعه و حفظ هویت ملی خود بهره ببریم.
گفتنی است، اولین کنگره طب ایرانی توسط انجمن علمی طب سنتی ایران و با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل، 9 الی 11 خردادماه 1403 در سالن همایش های رازی برگزار خواهد شد.
همچنین، این کنگره دارای امتیاز فرهنگی برای اعضای هیات علمی و امتیاز بازآموزی برای پزشکان و داروسازان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *