0

انعکاس برنامه‌های سلامت با تولید محتواهای هنرمندانه وظیفه روابط عمومی‌هاست

انعکاس برنامه‌های سلامت با تولید محتواهای هنرمندانه وظیفه روابط عمومی‌هاست
بازدید 25

به گزارش وبدا، دکتر سیدمحمد پورحسینی در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور و سازمان های تابعه وزارت بهداشت که به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: روابط عمومی‌ها با سه گانه‌ی محتوا، روش و وسیله مواجهند که هر کدام از این سه گانه مهم‌ترین ابزار کار روابط عمومی است.
 
وی با طرح پرسش‌هایی نظیر این‌که آیا محتواهای روابط عمومی ‌ها مخاطب را اقناع می‌کند؟ و این محتواها بهتر است به چه شکل عرضه شوند؟ بیان داشت: در عصر گسترش روزافزون فضای مجازی، تولید محتوا باید هنرمندانه باشد. فرقی نمی کند محتوا تصویرپایه یا پادکست‌گونه باشد، مهم این است که به صورت هنرمندانه ارائه شود تا مخاطب بپسندد و بپذیرد.
 
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت اظهار کرد: مثلث محتوا، روش و وسیله ممکن است متساوی الاضلاع نباشد ولی اگر هر کدام از این سه ضلع کار خود را درست انجام ندهد، اضلاع دیگر بی اثر خواهند شد.
 
دکتر پورحسینی با بیان این که مخاطبان نظام سلامت گروه های سنی مختلف از یک کودک دبستانی گرفته تا آحاد جامعه و سیاستمداران هستند، گفت: یک زمانی هر چه حجم اخبار بیشتر بود، بهتر اثر می کرد و مورد پسند مخاطب بود. اما اکنون مخاطب را باید متقاعد کنید که کار خیلی سختی است و مخاطب دیگر با صِرف گفتن خبر یا نشان دادن تصویر خبری، قانع نمی شود.
 
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت با اشاره به محدودیت‌های روابط عمومی‌ها در تولید محتوا، گفت: با همه ظرافت ها و سختی های کار روابط عمومی یک سری خواسته ها از شما وجود دارد که باید به انجام برسانید. 
 
دکتر پورحسینی خبر در حوزه سلامت را دارای جنبه های انسانی، فرهنگی و دربردارنده پیام سلامتی دانست و ابراز داشت: نظام سلامت با در اختیار داشتن بزرگترین دیتابیس کشور یکی از مهم ترین فرصت‌ها برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را داراست و باید از این فرصت بهره ببریم.
 
وی با اشاره به ضرورت درس گرفتن از رویدادهای گذشته، اذعان داشت: در همه گیری کرونا با این که کووید۱۹ ویروس مرموز و ناشناخته ای بود ولی بسیاری از معضلات ناشی از آن، با کمک رسانه ها قابل کنترل بود.
 
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت چند برنامه اصلی دارد که در راس آن‌ها برنامه سلامت خانواده قرار دارد که پزشک خانواده جزیی از آن است و روابط عمومی ها باید به این برنامه ها بپردازند. 
 
پورحسینی یادآور شد: سال گذشته پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون در قالب برنامه پزشک خانواده اجرا شد و امسال نیز دو پویش ملی سرطان و درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در همین قالب، اجرا می‌شود. 
 
وی ادامه داد: همچنین در این برنامه پرونده الکترونیک سلامت برای هر ایرانی تشکیل می شود و در حوزه های بهداشت و درمان و سطوح ارجاع اقدامات مهمی انجام شده یا انجام خواهد شد که روابط عمومی‌ها باید در این زمینه ها اطلاع رسانی کنند. 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *