0

بازدید معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت از خبرگزاری خانه ملت

بازدید معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت از خبرگزاری خانه ملت
بازدید 30

به گزارش وبدا، در این بازدید، دکتر مهرداد اسماعیلی مدیر کل امور مجلس و دکتر مهناز آزاد معاون این اداره کل، دکتر سیدحمید جمال الدینی را همراهی می کردند.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد تدابیر اتخاذ شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخ به تذکرات ارائه شده توسط نمایندگان مجلس در صحن علنی در مورد حوزه سلامت، گفت: بر اساس آیین نامه، یک سری تکالیف در مورد پاسخ به تذکر، سوال و پاسخگویی به مطالبات داریم و به برخی از این تذکرات به صورت مشخص پاسخ خواهیم داد زیرا باید تکلیف مان را انجام دهیم.
 
وی افزود: آنچه که در گفتمان خودمان دنبال کردیم گفتمانی عمل گرا بوده یعنی اگر در جایی تذکری داده شده برای رفع مشکل، تلاش خودمان را به کار می گیریم هر چند هیچ کس ادعایی ندارد که نظام سلامت با این همه گستردگی هیچ نقص و مشکلی ندارد اما تلاش کردیم به صورت عملیاتی و منطقی برای حل مشکلی که در مورد آن تذکر داده شده اقدام کنیم به گونه ای که در برخی موارد منجر به اصلاح فرآیندی شده یعنی نگاه نقادانه و منصفانه همراه با خرد منجر به اصلاح فرآیندی شده و نتیجه آن را هم در برخی موارد مشاهده کردیم و در طول فرآیند آن دوره هم، تذکر تکرار نشده است زیرا اصلاح فرآیند در دستور کار قرار  گرفت.
 
وی یادآور شد: به عنوان مثال تذکرهای داده شده در مورد انتقال دانشجویان خارج به داخل کشور، جذب کارکنان نظام سلامت  و واکسیناسیون کرونا از جمله مواردی است که پیگیری و در واقع نقد منصفانه توام با خرد منجر به اصلاح فرآیندهایی شد.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در مورد برخی تذکرات هم با روشنگری و تبیین نسبت به تشریح مسائل اقدام کردیم البته تذکرات باید نسبت به گستردگی حوزه سلامت لحاظ شود یعنی گستردگی خدمت با در نظر گرفتن منابع و ظرفیت ها باشد.
 
دکتر جمال الدینی افزود: در این رابطه ضروری است مجلس و دولت با همکاری با یکدیگر از این فرصت طلایی برای رفع مشکلات مردم و کشور استفاده کنند و به طور قطع اگر به دنبال مچ گیری از هم و فرآیند ناصحیح  باشیم موفق نخواهیم شد و دلخوری ها تبدیل به نزاع هایی می شود که به هیچ وجه به نفع کشور و مردم نیست.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *