0

تاکید معاون بهداشت وزارت بهداشت بر اهمیت بیماری های عفونی در جهان از جمله ابتلا به عوامل انگلی

تاکید معاون بهداشت وزارت بهداشت بر اهمیت بیماری های عفونی در جهان از جمله ابتلا به عوامل انگلی
بازدید 28

به گزارش وبدا، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، به مناسبت افتتاحیه پنجمین کنگره بین المللی و دوازدهمین کنگره ملی انگل شناسی و بیماری های انگلی ایران، در پیامی مکتوب به این کنگره، با تاکید بر اهمیت بیماری های عفونی در جهان از جمله ابتلا به عوامل انگلی، عنوان کرد: با توجه به اهمیت بیماری های انگلی و اینکه بیش از نیمی از بیماری های گرمسیری فراموش شده در جهان امروز، ناشی از ابتلا به عوامل انگلی هستند، همچنین اهمیت عفونت های انگلی به عنوان عفونت های نوپدید و باز پدید و نیز در افراد دارای نقص سیستم ایمنی نظیر دریافت کنندگان پیوند عضو، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای غیر واگیر نظیر انواع سرطان ها، دیابت و غیره و نیز کاربرد انگل ها در تغییرات پاسخ های ایمنی و نیز کاهش حساسیت آنها نسبت به داروها جهت درمان بیماری ها، موجب شده تا امروزه این گروه از بیماری های عفونی بسیار مورد توجه قرار گیرند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرده است: تحقیقات گسترده علمی در حوزه علوم پزشکی در جهان در زمینه تشخیص، کنترل و درمان بیماری های انگلی در حال انجام است، بدین منظور اقدام شایسته دانشگاه علوم پزشکی البرز در برپایی دوازدهمین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین المللی انگل شناسی و بیماری های انگلی ایران به عنوان یک دانشگاه در استان قطب علم و فناوری ایران و در راستای مطرح کردن دغدغه ها و چالش های اصلی مرتبط با این مهم قابل تقدیر و ستایش است.
 
دکتر فرشیدی همچنین تاکید کرد که با توجه به اینکه این موضوعات یک چالش جهانی بوده، انتظار می رود دانشگاهیان، اندیشمندان، مدیران و فعالان این حوزه دست در دست با در اختیار قرار دادن علم تجربیات یکدیگر، هم در حوزه تحقیقات و پژوهش و هم در حوزه اجرا، گام های هماهنگ و عملیاتی در مقیاس منطقه ای و جهانی بردارند.
 
دکتر شهرام صیادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در این مراسم، ضمن تسلیت شهادت آیت الله ابراهیم رییسی و همراهان ایشان در سانحه هوایی، بیان کرد: دانشکده پزشکی البرز که اکنون محل برگزاری این کنگره است، به دست توانای دکتر رییسی افتتاح شد و طی دومین سفر استانی ایشان به البرز، ما از نزدیک جهادی و مردمی بودن ایشان را مشاهده کردیم که یکی از ویژگی های بارز ایشان در خدمت رسانی به مردم بود و برای همه ما یک الگوی واقعی شد.
وی، برگزاری چنین کنگره های مهم و موثری در سطح ملی و بین المللی را در توسعه و انتقال دانش در جهت اعتلای سلامت کشور و جهان ارزشمند و با اهمیت عنوان و ابراز امیدواری کرد که دانش افزایی در این کنگره، منجر به تحول و تقویت پیشگیری و درمان در بخش بیماری های انگلی می شود.
در ادامه، دکتر حسین کشاورز، رییس انجمن انگل شناسی پزشکی ایران گفت: برگزاری این گردهمایی ها و کنگره ها موجب می شود تا محققین، دانشمندان و دانشگاهیان با یکدیگر ارتباط داشته باشند و تجربیات شان را منتشر کنند. وزارت بهداشت باید بیماری های انگلی شایع در جامعه را به دقت رصد و راه های پیشگیری و درمان این بیماری ها را به روز کند. یکی از اهداف این چنین کنگره هایی نیز به روز رسانی اطلاعات است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *