0

همایش ابن سینا، بستری برای احیای هویت ملی و طبی

همایش ابن سینا، بستری برای احیای هویت ملی و طبی
بازدید 5

به گزارش وبدا، دکتر فرزانه غفاری، از برگزاری این همایش در روز پنجشنبه 10 آبان ماه 1403 خبر داد و گفت: این همایش که به همت دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و انجمن علمی طب سنتی برگزار می‌شود، فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردهای علمی و تخصصی در حوزه طب سینوی و آثار پزشکی شیخ الرئیس ابوعلی سینا خواهد بود.

 
دکتر غفاری افزود: گفتمان‌های علمی و تبادل نظر اساتید و متخصصان در این همایش، علاوه بر احیای هویت ملی و طبی، موجبات روشنگری دانشجویان و پژوهشگران علاقمند به حوزه طب و داروسازی ایرانی و تاریخ پزشکی را فراهم می‌آورد.
 
وی در ادامه به برنامه‌های جانبی همایش اشاره کرد و گفت: در حاشیه همایش، بخش‌های متنوعی از جمله پوسترهای دیجیتالی، جشنواره هنری طراحی شخصیت شیخ الرئیس، جشنواره دانش‌آموزی، کارگاه «زنگ ورزش» و نمایشگاه فروش کتاب برگزار خواهد شد. همچنین، اجرای موسیقی سینوی، تقدیر از اساتید پیشکسوت که در احیای آثار بوعلی سینا فعالیت داشتند و تجلیل از برگزیدگان جشنواره هنری ابن سینا از دیگر برنامه‌های جذاب این همایش است.
 
دبیر علمی همایش در پایان یادآور شد: این همایش به صورت حضوری در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به صورت مجازی برای علاقه‌مندان در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد. همچنین دارای پنج امتیاز بازآموزی برای پزشکان و داروسازان سنتی و عمومی و سه و نیم امتیاز برای متخصصین اخلاق پزشکی و تاریخ پزشکی(ارشد و دکتری)  در نظر گرفته شده است.
 
گفتنی است، همایش ملی ابن سینا و دانش پزشکی، رویدادی مهم در حوزه طب سنتی ایران است که با هدف ترویج و توسعه این دانش ارزشمند برگزار می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *