0

خروج وضعیت شرکت‌های دارویی از حالت بحران/ تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در اولویت دولت

خروج وضعیت شرکت‌های دارویی از حالت بحران/ تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در اولویت دولت
بازدید 10

به گزارش وبدا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد آخرین اقدامات دولت در زمینه تولید دارو و کمبود ارز، گفت: طی این یک ماه نشست‌های متعددی را با دکتر پزشکیان رئیس محترم جمهور و دکتر عارف معاون محترم اول داشتیم و خوشبختانه برای رفع یا کاهش مشکلات کمبود دارو و نقدینگی تولیدکنندگان و ارز دارو همکاری بسیار خوبی در سطح دولت، رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.

 

وی افزود: در این مدت حدود 10 همت از مسیرهای مختلف مانند صندوق توسعه ملی با اذن رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، بیمه و جاهای مختلف به حساب شرکت های دارویی واریز شده است و شرکت ها اذعان دارند که شرایط شان از حالت بحران خارج شده است البته در کشور با مشکلات ارزی مواجه هستیم.

 

دکتر ظفرقندی تاکید کرد: باید بدانیم که میزان ارز موجود برای وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی و صمت محدود است و دیدگاه دولت و دکتر پزشکیان این است که تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در اولویت باشد و اولویت همین مقدار ارزی که داریم بخش بهداشت است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *