0

عملکرد موفق استان یزد در نرخ باروری/ضرورت توجه به بهورزان و پرداخت کارانه به آنها

عملکرد موفق استان یزد در نرخ باروری/ضرورت توجه به بهورزان و پرداخت کارانه به آنها
بازدید 10

به گزارش خبرنگار وبدا، دکتر شکیبا محبی تبار دبیر ستاد ملی جمعیت در ستاد مرکزی هماهنگی جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت جزو فعال ترین وزارتخانه هایی است که تکالیف قانونی خود را در بحث جوانی جمعیت و حمایت از خانواده انجام داده است، اظهار داشت: ریل گذاری اولیه و تخصیص اعتبارات به خوبی صورت گرفته است.

وی مشاوره فرزندآوری، حفظ سلامت جنین، آموزش مادران و کارانه بهورزان را از جمله اقدامات مهم و اثرگذاری برشمرد که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است.

دکتر محبی تبار تاکید کرد: بهورزان در صف اول ارتباط با خانواده ها و زوج های جوان برای فرزندآوری قرار دارند بنابراین تخصیص کارانه به آنها اقدام مثبتی بود که باید ادامه یابد.
دبیر ستاد ملی جمعیت، استانداردسازی غربالگری را نیز از دیگر دستاوردهای وزارت بهداشت برشمرد و خاطرنشان کرد: زوجین جوان نابارور باید تحت پوشش کامل بیمه سلامت قرار بگیرند چرا که بیمه های پایه، خدمات مطلوبی برای سطح 2 و 3 ناباروری ارائه نمی دهد.

وی ادامه داد: خوابگاه دانشجویی متاهلین مقوله مهم و موثری است که نظارت و تکمیل و ساخت آن ضروری است.

دکتر محبی تبار تکمیل و نهایی شدن سامانه جامع ثبت اطلاعات کلیه مراجعین باروری و بارداری، طبق ماده 54 را ضروری عنوان کرد.

وی در ادامه گزارشی از فعال شدن دبیرخانه جوانی جمعیت سایر دستگاه های اجرایی ارائه و تصریح کرد: استان یزد بهترین عملکرد را در نرخ باروری داشته که لازم است گزارشی از عملکرد خود ارائه دهد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *