0

ضرورت توجه ویژه به ذخیره استراتژیک تجهیزات پزشکی

ضرورت توجه ویژه به ذخیره استراتژیک تجهیزات پزشکی
بازدید 6

به گزارش وبدا به نقل از خانه ملت، دکتر سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره جزئیات نشست این کمیسیون، اظهار داشت:گزارش یسار خوبی از سوی رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی ارائه شد و بر اساس این گزارش از سال 1400 به بعد شاهد شفافیت بسیار خوبی در هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران و و نظارت مستمری در دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور بر هیات امنا هستیم و تمامی ثبت سفارشات به صورت سامانه ای انجام و برای شرکت ها مناقصه برگزار می شود و به عنوان نمونه در هزار مناقصه برگزار شده 250 شرکت با نظارت دیوان انتخاب شده اند.

وی افزود: بر اساس گزارش دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران رویه بسیار خوبی را در بحث شفافیت و تامین ارز در پیش گرفته و در مدت زمان گذشته در موضوعات بسیار مهمی نقش آفرینی کرده است.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس دوازدهم با هشدار نسبت به وضعیت ذخیره استراتژیک تجهیزات پزشکی، گفت: باید به این مهم توجه ویژه ای شود به عنوان مثال هیات امنای صرفه جویی ارزی در سال های گذشته توانسته در اعمال پیوند عضو نقش بسیار مهمی را ایفا کند و پیوند مغز استخوان در 17 مرکز، کبد در 9 مرکز، قلب در 6 مرکز و ریه در 4 مرکز دانشگاهی در حال انجام است و افزایش تعداد مراکز حائز اهمیت است.

وی افزود: هیات امنای صرفه جویی ارزی طی سه سال گذشته از 3 هزار و 879 مورد عمل پیوند مغز استخوان 2 هزار و 371 مورد عمل پیوند کبد، 351 مورد عمل پیوند قلب و 35 مورد عمل پیوند ریه داشته و حمایت خود را در این رابطه نشان داده است.

اسحاقی تامین ملزومات مصرفی حیاتی و استراتژیک مورد نیاز بیماران توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی را یکی از دغدغه های جدی کمیسیون دانست و گفت: به عنوان مثال برخی از اقلام مانند دریچه قلب با قیمت های بالایی در بازار آزاد به فروش می‌رسد و بیماران توانایی خرید تجهیزات از بازار آزاد را ندارند و ضروری است کنترل قیمت توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: اعضای کمیسیون در این نشست با تایید اصلاح رویه ها توسط سید حسین صفوی رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران نسبت به تقویت آن و ماندگاری این رویه ها اصرار کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *