0

دستاوردهای نوین تجهیزات پزشکی با توسعه سامانه‌ها و همکاری‌های فناورانه

دستاوردهای نوین تجهیزات پزشکی با توسعه سامانه‌ها و همکاری‌های فناورانه
بازدید 2

به گزارش وبدا، دکتر سعید رضا شاهمرادی، در افتتاحیه نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی به بیان چالش‌های پیش روی این حوزه پرداخت و از مشکلاتی که منشا آنها خارج از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است اما پاسخگویی بر عهده این سازمان است، سخن گفت. 
 
وی اشاره کرد که سال‌هاست درگیر اصلاح مساله تعرفه گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی هستیم و تلاش می‌شود که تعرفه واردات از ۴ درصد به یک درصد کاهش یابد. با این حال، برخی کالاها به دلیل اشتباهات کارشناسان گمرک دچار رسوب می‌شوند.
 
دکتر شاهمرادی با انتقاد از حذف ارز قطعات تولید و مواد اولیه تجهیزات پزشکی از فهرست ارز تجهیزات پزشکی، خواستار ورود سازمان بازرسی به این موضوع شد.
 
وی تاکید کرد که این اشتباهات منجر به عدم حمایت از تولید داخل شده، در حالیکه واردات آن کالاها همچنان ارز دریافت می‌کنند.
 
وی همچنین در مورد ارز ترجیحی اظهار کرد که اگر قرار باشد یارانه ارز به حلقه آخر تخصیص یابد، باید ما به التفاوت آن به حساب بیمارستان‌ها واریز شود. با این حال، به دلیل شرایط بحرانی موجود، برای جلوگیری از کمبود، ارز ترجیحی همچنان تخصیص داده می‌شود، اما باید به تدریج حذف شود.
 
مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به پیشرفت‌های سامانه‌های مرتبط با تجهیزات پزشکی اشاره و بیان کرد: سامانه‌ های انبار مجازی و استعلام اصالت کالاهای پزشکی اطلاعات جامعی دارند و تاکنون ۴۳۰ گروه کالایی تجهیزات پزشکی استعلام و اصالت‌ سنجی شده‌اند.
 
 دکتر شاهمرادی همچنین به همکاری‌های بین بخشی برای استفاده از هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی و مشارکت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه اشاره کرد.
 
وی در پایان از راه‌اندازی سامانه خدمات پس از فروش و رتبه‌بندی شرکت‌های تجهیزات پزشکی خبر داد که به بیمارستان‌ها امکان می‌دهد بر اساس رتبه‌بندی از شرکت‌ها خرید کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *