0

استقبال کشورهای عضو بریکس از پیشنهاد ایران در حوزه بیماری های غیرواگیر

استقبال کشورهای عضو بریکس از پیشنهاد ایران در حوزه بیماری های غیرواگیر
بازدید 8

به گزارش وبدا، دکتر علیرضا رییسی که برای حضور در چهاردهمین اجلاس وزرای بهداشت عضو سازمان بریکس به روسیه سفر کرده است، گفت: ایران در این اجلاس پیشنهاد داد که در زمینه بیماری های غیرواگیر (NCD) نگاه و برنامه های کشورها از بزرگسالان به کودکان تغییر یابد.

وی با بیان این که در حال حاضر بیشتر پروتکل هایی که در دنیا در حوزه بیماری های غیرواگیر وجود دارد مربوط به مراقبت و درمان بزرگسالان است، یادآور شد: این در حالی است که با توجه به تغییر سبک زندگی در تمام دنیا و شیوع مواردی نظیر چاقی، بی تحرکی، پایین آمدن سن دیابت، بازی های کامپیوتری، اختلالات خواب، آپارتمان نشینی و آلودگی هوا، سلامت کودکان بیشتر در معرض تهدید قرار گرفته و باید برنامه های مراقبت و پیشگیری را از سنین پایین و مدارس شروع کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه این پیشنهاد مورد توجه اعضای بریکس به ویژه کشورهای روسیه، هند، چین و نماینده سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت و مقرر شد در اجلاس بعدی بریکس در برزیل، ایران پروپوزال و طرح پیشنهادی خود در این زمینه ارائه کند تا به عنوان موضوع اصلی اجلاس، مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

رییسی با اشاره به این که ایران تفاهمنامه ای با روسیه در خصوص تبادلات علمی، در حوزه های پیشگیری، درمان و دارو دارد، گفت: در دیداری که با وزیر و معاون وزارت بهداشت روسیه داشتیم از اجرایی شدن تفاهمنامه های فی مابین استقبال شد. یکی از مسائل مهم کشور روسیه شیوع بیماری سل است که ایران در این زمینه تجارب خوبی دارد و می تواند به آنها در زمینه تبادلات علمی و تجربی کمک کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در بازدید از یکی از مراکز حوزه سلامت وزارت بهداشت روسیه شاهد به کارگیری موفق هوش مصنوعی بودیم که با توجه به وجود زیرساخت های خوب در کشور، می تواند الگوبرداری شود.

رییسی با تاکید بر همکاری کشورهای بریکس ضد تحریم ها، اظهار کرد: با حضور کشورهای بزرگی نظیر چین، هند و روسیه، بریکس 40 درصد جمعیت دنیا را شامل می شود. همکاری این کشورها می تواند یک محافظت در برابر تحریم های کشورهای دیگر ایجاد کند.

وی در پایان بیان داشت: اعضای بریکس در پاندمی کرونا به ویژه در حوزه واکسن همکاری های زیادی با هم داشته اند. با توجه به توانمندی ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و نیاز روسیه به این موارد، شرکت های ایرانی می توانند در روسیه سرمایه گذاری کنند.

چهاردهمین نشست وزرای بهداشت بریکس طی روزهای ژنجشنبه و جمعه 16 و 20 مهر ماه در مسکو برگزار شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *