0

مدل‌های اجرایی برای حمایت از تولید تجهیزات پزشکی در حال طراحی است

مدل‌های اجرایی برای حمایت از تولید تجهیزات پزشکی در حال طراحی است
بازدید 9

دکتر مصطفی قانعی در بازید از نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی( ایران مد) در گفتگو با خبرنگار وبدا در غرفه وزارت بهداشت افزود: هدف از این بازدید ها ارزیابی وضعیت فعلی و ظرفیت های موجود برای پذیرش فناوری های جدید است.

وی با اشاره به ابزار های لازم برای تبدیل دانش به اقتصاد در این حوزه گفت: اولین ابزار این است که شرکت های موجود با چه ابزاری باید رشد و فناوران جدید را جذب کنند و شرکت های کوچک باید از این فرصت های موجود استفاده کنند تا به شرکت های بزرگ متصل شوند که راهکار های لازم در این خصوص در حال اجراست.

دکتر قانعی به نقش شرکت‌های بزرگ در حمایت از استارت‌آپ‌ها و نیاز به وجود خریداران برای محصولات اشاره کرد و گفت: اگر این همکاری‌ها شکل گیرد، می‌توان به کاهش واردات و تقویت تولید داخلی امیدوار بود.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان «زیست فناوری، سلامت و فناوری ‌های پزشکی» همچنین به وجود صندوق نوآوری و همکاری‌های بین معاونت علمی و سازمان برنامه و بودجه اشاره و بیان کرد: مدل‌های اجرایی برای حمایت از تولید تجهیزات پزشکی در حال طراحی است.

دکتر قانعی از نیاز به سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی سخن گفت و افزود: با همکاری اداره کل تجهیزات پزشکی سه سرفصل برای تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است که برخی تولید کننده هستند ولی فاقد سرمایه در گردش می باشند و نیاز کشور که هزینه حدود ۳۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، تامین نمی شود.

وی ادامه داد: گروه دوم دسته ای هستند که خط تولید دارند ولی برای برآورده کردن نیاز کشور باید خط جدید را توسعه بدهند که هزینه حدود ۱۹ میلیون دلار برآورد می‌شود.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان «زیست فناوری، سلامت و فناوری ‌های پزشکی» بیان کرد برخی از تولیدکنندگان نیاز به خطوط تولید جدید دارند تا بتوانند تجهیزات داخلی کشور را تامین کنند که هزینه آن حدود۶۰ میلیون دلار برآورد شده است.

وی همچنین به برنامه‌های صندوق نوآوری برای سال جاری و رویدادهای مرتبط با جذب استارت‌آپ‌ها اشاره و تاکید کرد که این رویدادها می‌تواند به رشد و آگاهی از ظرفیت‌های موجود کمک کند.

نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی( ایران مد ۲۰۲۴) در نمایشگاه شهر آفتاب از ۱۹ مهر آغاز شده ‌و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *