0

محمد جواد، نخستین نوزاد نجات یافته مرکز نجات فرزندان سقط دانشگاه علوم پزشکی بابل

محمد جواد، نخستین نوزاد نجات یافته مرکز نجات فرزندان سقط دانشگاه علوم پزشکی بابل
بازدید 6

به گزارش وبدا، دکتر سید علی مظفرپور گفت: بحث جمعیت و جوانی ایران یکی از بحث‌های بسیار مهم کشور است که اقدامات فراوانی در کشور در سالهای اخیر در این زمینه انجام‌ شده و بخشی مهمی از کارها بر عهده وزارت بهداشت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: در دانشگاه از سمن‌ها تا حد امکان استفاده‌شده و نتایجی را هم در برداشته است و یکی از کارهایی که در این حیطه در دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام‌شده است کارگروه طرح نفس یا نجات فرزندان سقط می‌باشد که اولین نوزاد تحت حمایت مرکز نفس شهرستان بابل با مشاوره کارشناسان این مرکز چشم به جهان گشود و با اولین لبخند شیرین خود به سقط‌های غیرقانونی نه، گفت.

وی افزود: مرکز نفس شهرستان بابل مستقر در مرکز خدمات جامع سلامت شهید کشوری از بهمن‌ماه 1402 شروع به کار کرده است.

دکتر مظفرپور در همین راستا ادامه داد: رویکرد مرکز نفس، فرهنگ‌سازی و مشاوره و حمایت از خانواده‌هایی است که به دلایلی تصمیم به سقط ارادی جنین خود می‌گیرند.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های این مرکز که با مشارکت معاونتهای بهداشت و درمان دانشگاه و خیرین سلامت در محورهای فرهنگ‌سازی، مشاوره و حمایت‌های همه‌جانبه بهداشتی، درمانی و معیشتی از مادرانی که قصد سقط‌ جنین دارند، است.

دکتر مظفرپور اذعان داشت: پیشگیری از سقط عمدی جنین و تغییر نگرش خانواده‌ها نسبت به این امر یکی از راهکارهای تحقق سیاست‌های کلی جمعیت می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: آدرس مرکز نفس: بابل، کمربندی شرقی، بوستان 17، پشت مدرسه حضرت زینب، مرکز خدمات جامع سلامت شهید کشوری و شماره تماس مرکز نفس:09010313022 می‌باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *