0

آتش‌بس بدون قید و شرط و حل مسالمت‌آمیز بحران های غزه، لبنان و سودان

آتش‌بس بدون قید و شرط و حل مسالمت‌آمیز بحران های غزه، لبنان و سودان
بازدید 7

به گزارش وزارت بهداشت کشورمان در این اجلاس متشکل از هیاتی بلندپایه به ریاست دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت و دکتر محمد حسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت است.
در مراسم افتتاحیه این اجلاس، وزیر بهداشت سومالی، رییس هفتادمین اجلاس، دکتر حنان بلخی، مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، دکتر «تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، دکتر حنان الکواری، وزیر بهداشت قطر(رییس فعلی اجلاس) و پروفسور عزالدین ابوالعیش فلسطینی و استاد دانشگاه تورنتو کانادا به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این اجلاس به بحران‌های منطقه ای در سودان، لبنان و غزه تاکید شد چراکه همزمان با این اجلاس در سایه تشدید بحران به ویژه در غزه و لبنان ده ها هزار غیرنظامی بی گناه که اکثر آنها زن و کودک هستند، کشته و مجروح شده اند. ابعاد مختلف حملات رژیم صهیونیستی به مراکز بهداشتی، برق، منابع آب و سیستم های فاضلاب و شهادت صدها پرسنل بهداشتی در این اجلاس مطرح و تاکید شد که شهادت پرسنل بهداشتی نقض آشکار حقوق بشر، کنوانسیون ژنو و قطعنامه‌های سازمان بهداشت جهانی است.

شرکت کنندگان در هفتاد و یکمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانسته و این اقدامات را محکوم کرده و از جامعه بین‌ الملل خواستند که برای آتش‌ بس بدون قید و شرط و حل مسالمت‌آمیزموضوع دیرینه کشور فلسطین، تلاش کنند.

در این اجلاس همچنین عنوان شد که تشدید خشونت های اخیر در لبنان و بحران های جاری در سودان، یادآور این است که خدمات رسانی حوزه سلامت همیشه ضروری است و بهبود، ارتقا و سرمایه گذاری در زیرساخت های مراقبت های بهداشتی باید مستمر باشد تا اطمینان حاصل شود کهکه هر انسانی، صرف نظر از موقعیت یا شرایط خود، به مراقبت های بهداشتی با کیفیت دسترسی دارد.

در این مراسم همچنین جایزه دولت کویت برای کنترل سرطان، بیماری های قلبی عروقی و دیابت در منطقه مدیترانه شرقی به دکتر داوود خلیلی، عضو هیات علمی پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اهدا شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *