0

افزایش 25 درصدی حضور دانشگاه های علوم پزشکی کشور در نظام رتبه بندی جهانی

افزایش 25 درصدی حضور دانشگاه های علوم پزشکی کشور در نظام رتبه بندی جهانی
بازدید 3

به گزارش وبدا، دکتر یونس پناهی، با اعلام این خبر، افزود: نظام‌ های رتبه ‌بندی بین ‌المللی معتبر به عنوان ابزارهای مهم برای ارزیابی و مقایسه عملکرد دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی در سطح جهانی شناخته شده اند.

وی ادامه داد: این نظام‌ ها با بهره‌ گیری از معیارهای مختلفی مانند کیفیت آموزش، پژوهش و اعتبار بین ‌المللی، به دانشگاه‌ها کمک می ‌کنند تا جایگاه خود را در میان رقبای جهانی شناسایی کرده و به بهبود کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی خود بپردازند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد که درحال حاضر این نظام ها به مرجعی برای تعیین سطح اعتبار دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای تبدیل شده‌اند. حضور موثر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در نظام‌های معتبر رتبه ‌بندی در سطح جهانی و بهره‌ برداری هوشمندانه از آنها به افزایش درآمدها، ارتقای سطح علمی و فناوری، افزایش شهرت و توسعه تعاملات بین‌المللی و اعضای هیات علمی خواهد انجامید.

افزایش 25 درصدی حضور دانشگاه های علوم پزشکی کشور در نظام رتبه بندی جهانی

دکتر پناهی خاطرنشان کرد: در جدیدترین رتبه بندی تایمز جهانی سال 2025 تعداد 30 دانشگاه علوم پزشکی حضور یافته اند که نسبت به سال 2024 که 24 دانشگاه از کشورمان حضور داشتند،  6 دانشگاه علوم پزشکی نیز به این نظام رتبه بندی اضافه شده و رشد 25 درصدی داشته است.

وی در توضیح رتبه دانشگاه های علوم پزشکی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با رتبه 500-401 رتبه اول را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کرده است که این رتبه زیر 500 بسیار باارزش است. دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه 600-501 رتبه دوم و تعداد 11 دانشگاه علوم پزشکی شامل، البرز، بابل، بقیه الله، ایران، کردستان، لرستان، مازندران، قزوین، شهید بهشتی، تبریز، ارومیه، با کسب رتبه 601-800 در رتبه سوم قرار گرفته اند. دانشگاه علوم پزشکی تهران بهترین امتیاز را در زیرمعیار آموزش یا محیط یادگیری در کل کشور به دست آورده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *