0

آموزش به کودکان کلیدی برای ساختن جامعه‌ای تاب‌آور در برابر حوادث

آموزش به کودکان کلیدی برای ساختن جامعه‌ای تاب‌آور در برابر حوادث
بازدید 7

به گزارش وبدا، دکتر جعفر میعادفر با تاکید بر اهمیت توانمندسازی نسل آینده برای ساختن آینده‌ای تاب‌آور، اظهار داشت: امسال شعار جهانی این روز بر دو موضوع کلیدی تمرکز دارد؛ ایمنی مدارس و توانمندسازی کودکان برای درک خطرات و اقدام درست از طریق آموزش.

وی افزود: آمار شش‌ماهه اول سال جاری نشان‌دهنده وقوع بیش از ۳۴ هزار حادثه در کشور است که حوادث ترافیکی با ۵۴ درصد و مسمومیت‌ها با ۱۶ درصد، بیشترین سهم مصدومان و بیماران را به خود اختصاص دادند.

رییس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه کودکان از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در برابر حوادث هستند، عدم آگاهی و درک درست آن‌ها از خطرات محیطی، باعث می‌شود در معرض آسیب‌های جدی قرار گیرند. برای مقابله با این آسیب‌پذیری‌ها، برنامه‌هایی از جمله مقاوم‌سازی مدارس و آموزش‌های ویژه به کودکان در خصوص مخاطرات اولویت دار از جمله سیل، طوفان های گردوغبار، بیماری بازپدید و نوپدید و زلزله در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی تولید ۷۰ فیلم آموزشی متناسب با کتب درسی و 755 محتوای آموزشی موضوعی و مناسبتی در فضای مجازی، تولید بازی های آموزشی و برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارتی خودامدادی، دگر امدادی و پیشگیری از حوادث در سه هزار مدرسه از جمله اقدامات مهمی است که تاکنون انجام شده است.

دکتر میعادفر با اشاره به لزوم مشارکت خانواده ها و مدارس در آماده کردن نسل آینده برای رویارویی با انواع حوادث و فوریت‌ها، ابراز امیدواری کرد که با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و توانمندسازی کودکان، در آینده شاهد جامعه‌ای تاب‌آور و آماده برای مقابله با انواع حوادث باشیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *