0

تصویب شغل محسوب شدن دستیاری در دولت/ لزوم افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی

تصویب شغل محسوب شدن دستیاری در دولت/ لزوم افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی
بازدید 5

به گزارش وبدا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در این مراسم که در مجتمع فرهنگی و ورزشی تلاش تهران برگزار شد، حل مشکلات حوزه سلامت و جامعه پزشکی را نیازمند انسجام بدنه جامعه پزشکی، دولت و مجلس دانست و گفت: روز گذشته در جلسات فشرده دولت، یک ساعت فرصت داشتیم که در مورد مشکلات و راهکارهای آن مباحث مهمی مطرح شد.

 

وی افزود: بر اساس قانون و اسناد بالادستی، سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورمان باید همتراز و بالاتر از میانگین کشورهای منطقه باشد اما این سهم در حال حاضر به ۴ درصد رسیده که تلاش ما رساندن آن به حداقل ۷ درصد است و با حضور دکتر پزشکیان در ریاست جمهوری و هماهنگی سازمان هایی مانند برنامه و بودجه، فرصت ویژه ای برای حل چالش ها داریم. 

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی علاوه بر نقادی در تصمیم سازی ها نیز باید مشارکت موثری داشته باشد، افزود: قانون سازمان نظام پزشکی در سال ۸۳ اصلاح و در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تصویب شد اما امروز پس از گذشت ۲۰ سال لازم است این قانون بازنگری و اصلاح شود.

 

دکتر ظفرقندی تصریح کرد: در قانون قبلی، حق تعیین تعرفه بخش خصوصی بر عهده سازمان نظام پزشکی بود که یکی از مزایای آن قانون محسوب می شد اما بعدا این کار در احکام دائمی قرار گرفت. 

 

وزیر بهداشت گفت: با کمک سازمان نظام پزشکی می توانیم این قانون را برای اصلاح به مجلس ارائه کنیم. 

 

ادامه دارد…

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *