0

بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی/ عصر فراروی ما عصر اطلاعات است

بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی/ عصر فراروی ما عصر اطلاعات است
بازدید 7

به گزارش وبدا، در این یادداشت آمده است:

امروزه دانایی بشر منوط به داده‌ها و اطلاعاتی است که ماهیت و سمت و سوی حرکت بشر را به سوی تعالی تغییر می دهند. عصر فرا روی ما که همانا عصر اطلاعات نامیده می‌شود و بدون کوچکترین تردیدی می‌توان اذعان نمود که در دنیای امروز یکی از شاخص های ارزیابی توسعه و برنامه ریزی کشورها داشتن نظام و فرایند کمی و کیفی فعالیت‌های آماری است.

علاوه بر این، برنامه‌ریزی یکی از اولویت‌هایی است که هم در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی و توسعه و پیشرفت کشورها نقش به سزایی دارد.

بدون شک برای برنامه‌ریزی بهینه و کارآمد؛ داشتن آمار و اطلاعات صحیح امری بدیهی است. براین اساس، کسب آمار و داده های اطلاعاتی برای همگان به ویژه برنامه‌ریزان و مدیران رده بالا در تمامی جوامع بسیار ارزشمند و انکار ناپذیر است. لذا با توجه به اهمیت آمار و به منظور شناساندن جایگاه آن برای مردم و مسئولین و همچنین ارتقا سطح سواد، آگاهی و فرهنگ آماری در جامعه، روز اول آبان ماه روز ملی آمار و برنامه ریزی نام گرفته است.

همانگونه که اطلاع دارید اجرای برنامه‌های مختلف در زمینه تولید آمار و اطلاعات، از دستاوردهای مهم حوزه بهداشت در دهه‌های اخیر است که این موفقیت، مدیون تلاش‌های همکاران در واحدهای مختلف شبکه بهداشتی درمانی کشور و کارشناسان گروه آمار در معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌/دانشکده ها و شهرستان‌هاست. به همین مناسبت ضمن تبریک روز ملی آمار به همه این عزیزان، خواهمشند است دستور فرمایند از تلاش‌های همکاران آمار و اطلاعات و برنامه ثبت مرگ آن معاونت و شهرستان های تابعه به نحو شایسته تقدیر و تشکر بعمل آید.

امید است با حمایت‌های همه‌جانبه، شاهد ارتقای نظام اطلاعات و آمار سلامت و استفاده بهینه از آن در نظام سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های مدیریتی برای ارتقای سلامت مردم کشورمان باشیم.

#معاون بهداشت وزارت بهداشت
#روز ملی آمار و برنامه ریزی
#سلامت
#وزارت بهداشت

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *