0

لزوم توجه مضاعف به حوزه بهداشت

لزوم توجه مضاعف به حوزه بهداشت
بازدید 8

به گزارش وبدا، دکتر علی جعفریان در این مراسم که صبح امروز در تالار آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه بدنه دانشگاه فعالیت اصلی حوزه سلامت را شکل می‌دهد و با تغییر مدیریت بنا نیست اختلالی در روند ارائه خدمات ایجاد شود، افزود: تاثیر و نقش این تغییر قطعا بهبود فرآیندهاست.

وی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور یاد کرد و افزود: کمترین نگرانی ها در بحرانها و حوادث مربوط به حوزه سلامت است که جای امیدواری است. جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و همه گیری کرونا درخشید و در آن دوران هم نگرانی نداشتیم.

دکتر جعفریان از فعالیت ۲۶ بیمارستان با ۳ هزار تخت بیمارستانی در استان مازندران خبر داد و گفت: بعید می‌دانم بیمارستان هایی با تخت زیاد در حوزه دولتی، چندان اقتصادی باشد. از سوی دیگر انتظاراتی از دانشگاه ها وجود دارد؛ از جمله اینکه باید ذینفعان داخلی ما راضی باشند زیرا اگر رضایت آنان حاصل نشود قطعا رضایت مردم نیز سخت حاصل نمی شود و تمام هدف ما رضایت‌مندی مردم است. همچنین پزشک و پرستار ناراضی نمی‌تواند خدمات خوبی به مردم ارائه دهد.

جانشین وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات دولت در تامین منابع مالی، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیرین سلامت برای تکمیل پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: تمامی پروژه‌ های عمرانی با مشکل بودجه مواجه است که در صورت مشارکت خیرین می توانیم این پروژه ها را به سرعت تکمیل و وارد مدار خدمت رسانی به مردم کنیم.

مشاور عالی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در این دوره نگاه ویژه به حوزه سلامت داریم و دلیل آن آشنایی رئیس جمهور به این حوزه است، ادامه داد: پزشک خانواده و نظام ارجاع مورد توجه دولت است. از سوی دیگر سلامت، یک حیطه کاملا فنی و تخصصی و بدور از مسائل سیاسی است بنابراین نباید مسائل حوزه سلامت را سیاسی کرد چراکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، چپ و راست و جناح نمی‌شناسد و تقاضا داریم دکتر رضایی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با این رویکرد، تیم خود را تکمیل کند.

دکتر جعفریان با اشاره به جذب مشارکت همه ذینفعان و تکریم همه کارکنان بعنوان یک اصل برای دست یابی به رضایت‌مندی مردم، تاکید کرد: در مواقعی که بهترین خدمات ارائه شود اما بیماران ناراضی باشند، کار بزرگی انجام نداده ایم. لازم است موانع پیش رو با همراهی همه کارکنان از میان برداشته شود و انتظار ما از هیات علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه، همراهی و کمک است تا رضایت مردم حاصل شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *