0

لزوم ارتباط نزدیک و چهره به چهره با دانشجویان

لزوم ارتباط نزدیک و چهره به چهره  با دانشجویان
بازدید 10

به گزارش وبدا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در نشست سالیانه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در مشهد برگزار شد با بیان اینکه امانتی که امروز به دست ما رسیده است امانتی گران سنگ و ارزشمندی است، اظهار کرد: مسیری که در طول 50 سال و از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون طی شده است مسیری پرمخاطره، پرهزینه و سختی بوده و باید قدر این امانت را بدانیم.
 
وی با بیان اینکه هر یک از دانشجویان که به عنوان امانت به دست ما سپرده می شوند، ثمره یک عمر زحمت و تلاش خانواده هاست تصریح کرد: باید برای دانشجویان وقت گذاشت و در محیط های مختلف دانشگاهی و با برگزاری نشست های صمیمی مبانی اجتماعی، سیاسی و دینی را برای آنها بیان کرد و زمینه وفاق و همدلی را در محیط دانشگاه ایجاد کنیم. 
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه منظور از وفاق، وفاق میان سلیقه ها، گفتمان ها، فاصله نسلی و عقاید است بیان داشت: باید ببنیم با نسل جدید چقدر همدل هستیم و بتوانیم این دانشجویان را جذب کنیم.  
 
دکتر ظفرقندی با بیان اینکه به عنوان یک معلم که 40 سال در محیط دانشگاه و دبیرستان فعالیت داشتم بزرگترین وسیله شکست روحی ام، تمایل به مهاجرت در میان برخی از دانش آموختگان است تصریح کرد: باید تلاش کنیم که این دانشجویان را با ایجاد وفاق جذب کنیم و سرمایه های کشورمان را حفظ کنیم و تعلق ملی را در وجود آنها افزایش دهیم. 
 
بحث جوانی جمعیت بیشتر به موضوع فرهنگی باز می گردد
 
وی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت اظهار کرد: بحث جوانی جمعیت بیشتر به موضوع فرهنگی باز می گردد تا مسائل اقتصادی، برخی از زوجین با وجود داشتن شرایط اقتصادی و اجتماعی مناسب تمایلی به فرزند آوری ندارند و باید در این حوزه فعالیت های تبلیغی و فرهنگی بیشتری شود.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در راستای تسهیل شرایط دانشجویان متاهل، به موضوع خوابگاه های متاهلی توجه شده است و در بودجه سال آینده نیز ردیف مناسبی برای این موضوع پیش بینی شده است.  
 
حضور داوطلبانه پزشکان برای درمان مجروحان لبنانی 
 
دکتر ظفر قندی با اشاره به مداوای 500 مجروح لبنانی در بیمارستان های کشور اظهار کرد: بر روی این مجروحان که به دلیل انفجار پیجرها دچار جراحت از نواحی مختلف از جمله چشم شده بودند بیش از 1400 عمل جراحی انجام شد.
 
وی با بیان اینکه در جریان این اقدام بسیاری از همکاران ما به صورت داوطلبانه و شبانه روزی در مراکز درمانی حاضر شدند تصریح کرد: این اقدام به این دلیل بود که فشاری بر مردم و بیماران هموطنمان ایجاد نشود که به لطف خداوند در این زمینه موفق بودیم.
 
دکتر ظفرقندی تاکید کرد: تبیین فرهنگی و تبلیغی شرایط حال حاضر منطقه و موقعیت کشورمان در این برهه از زمان بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هاست که با ایجاد آرامش و دوری از تنش این مسئولیت را به خوبی انجام دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *