0

انستیتو پاستور ایران و بنیاد فیوکروز برزیل یادداشت تفاهم در زمینه علم و فناوری امضا کردند

انستیتو پاستور ایران و بنیاد فیوکروز برزیل یادداشت تفاهم در زمینه علم و فناوری امضا کردند
بازدید 4

به گزارش وبدا، این سند در پی یک نشست اختصاصی برای مذاکرات نهایی اجرایی بین دکتر رحیم سروری و ماریو موریرا، رییس بنیاد فیوکروز به همراه مدیر واحد تحقیقات و تولید، معاون تحقیقات و مجموعه‌ های بیولوژیک این مجموعه با حضور خبرنگاران، امضا شد.
در قالب این تفاهم نامه، همکاری در زمینه‌های پژوهش و تولید واکسن‌ها و کیت‌های تشخیص بیماری، توسعه پروژه‌های پژوهشی، بهداشتی و علمی، تبادل پژوهشگران و اطلاعات در حوزه بهداشت، برگزاری همایش های بین المللی مشترک و همکاری در انتشار مقالات علمی توسعه می یابد و با شناسایی نیازمندیهای طرفین در حوزه های مورد توافق، برنامه های اجرایی، تدوین و عملیاتی خواهد شد تا در این راستا از تجارب دو موسسه در کنترل بیماریهای عفونی به ویژه تهدیدات زیستی نو پدید و بازپدید و همچنین تولید محصولات زیستی با فناوریهای نوین استفاده شود.
بنیاد فیوکروز، بزرگ‌ترین مؤسسه تحقیقاتی علوم زیست پزشکی در آمریکای لاتین است که نه تنها به تولید واکسن‌ها و داروهای گوناگون برای تأمین نظام سلامت منطقه می‌پردازد، بلکه نقشی حیاتی در بهبود و توسعه بهداشت عمومی در برزیل ایفا می‌کند. این مؤسسه که از سال 1900 و با تولید سرم و واکسن طاعون کار خود را آغاز کرده در ذیل وزارت بهداشت برزیل در۱۰ ایالت برزیل و همچنین منطقه فدرال این کشور فعالیت دارد.
در اجلاس سالانه شبکه پاستور، دکتر سروری، رییس انستیتو پاستور ایران در جلسه مجمع عمومی شبکه پاستور(هیات امنا) متشکل از روسای موسسات تابعه و هیات مدیره این شبکه، شرکت و گزارش های مالی و تصمیمات سال گذشته این شبکه را بررسی و چارچوب تصمیمات آینده را تبیین کرد.
وی همچنین در حاشیه این اجلاس با مسئول اجرایی شبکه پاستور، رئیس انستیتو پاستور پاریس و روسای انستیتو پاستور سنگال، لائوس، گوادلوپ، اروگوئه، هنگ کنگ و هوشی مین در ویتنام مذاکرات دو جانبه ای داشت و ضمن آشنایی با مهمترین برنامه های پژوهشی و آموزشی این موسسات،به تبیین امکانات و توانمندیهای انستیتو پاستور ایران برای انجام پروژه های مشترک پرداخت.
رییس انستیتو پاستور ایران همچنین به همراه رئیس شبکه پاستور و روسای انستیتو پاستور داکار و سنت پیترزبورگ روسیه، از پردیس بنیاد فیوکروز، شامل ساختمان تاریخی آن و همچنین واحد Bio-Manguinhos این بنیاد، در شهر ریودوژانیرو بازدید کرد.
گفتنی است اجلاس سالانه شبکه پاستور اوایل آبان ماه سال جاری به میزبانی ریودوژانیرو برزیل برگزار شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *