0

خطر بیماری‌های واگیردار بازماندگان غزه را تهدید می‌کند

خطر بیماری‌های واگیردار بازماندگان غزه را تهدید می‌کند
بازدید 36

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی از افزایش شمار مبتلایان به بیماری‌های واگیردار در نوار غزه و دشواری کار کارکنان این سازمان در بحبوحه ۶ ماه جنگ ویران‌کننده رژیم صهیونیستی علیه این باریکه سخن گفت.
وی اشاره کرد که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی و آغاز حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۶۱۴ هزار مورد ابتلا به التهابات دستگاه تنفسی فوقانی و ۳۳۰ هزار مورد ابتلا به اسهال در میان آوارگان ساکن در مرکزهای نگهداری آوارگان در نوار غزه به ثبت رسیده است.
همچنین هریس تاکید کرد که ۸۳ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا به بیماری «گری»، ۴۸ هزار مورد ابتلا به «ضایعات پوستی»، ۷ هزار و ۳۰۰ مورد ابتلا به «آبله مرغان» و ۲۱ هزار و ۳۰۰ مورد ابتلا به «یرقان» نیز در نوار غزه مشاهده شده است.
سخنگوی سازمان بهداشت جهانی افزود: شمار موارد ابتلا به سرخکِ ثبت‌شده در مرکزهای بهداشتی وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی آنروا نگران‌کننده است.
علاوه بر این وی تاکید کرد که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شهادت ۳۱ فلسطینی ساکن این باریکه به دلیل سوتغذیه را به ثبت رسانده است که در میان آنان نام ۲۷ کودک به چشم می‌خورد.
همچنین سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت: روزانه دست‌کم ۱۵ کودک مبتلا به سوتغذیه به بیمارستان کمال عدوان واقع در شمال نوار غزه منتقل می‌شوند.
هریس تاکید کرد که در حال حاضر از مجموع ۳۶ بیمارستان نوار غزه تنها ۱۰ بیمارستان این باریکه به صورت جزیی مشغول به فعالیت هستند که شامل ۶ بیمارستان در جنوب نوار غزه و ۴ بیمارستان در شمال این باریکه می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *