0

خدمات پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر در ایام نوروز ۱۴۰۳

خدمات پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر در ایام نوروز ۱۴۰۳
بازدید 46

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از ارائه خدمات پیشگیری و مراقبت بیماریها در ایام نوروز خبر داد.

دکتر حامد جز جلالیان گفت: با حضور کارشناسان مبارزه با بیماریهای واگیر، مراقبت از بیماران بصورت حضوری و انکالی در این ایام نیز مثل همیشه انجام می شود تا خدمت به مردم دچار هیچ خللی نشود.

وی افزود: شناسایی، بررسی، نمونه گیری و گزارش از دو مورد مشکوک به دیفتری و یک مورد مشکوک به سرخک از اقدامات صورت گرفته در این ایام است. در همین راستا به منظور مراقبت جهت شناسایی موارد احتمالی از سایر بیماریهای واگیر همانند سل، التور ومالاریا، ۳۴ مورد نمونه گیری انجام و توسط همکاران محترم آزمایشگاه بررسی شده است. بازدید از بیمارستان ها، مراکز خدمات جامع سلامت و… جهت بررسی نحوه مراقبت بیماریها و … از دیگر اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال جدید بوده است.

دکتر هدیه شیرازی نیا رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر تصریح کرد: واحدهای زیر مجموعه همانند هاری با انجام مراقبت از ۶۶ مورد حیوان گزیدگی و انجام واکسیناسیون هاری برای ۱۲۴ نفر تاکنون و مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری با ۳ مورد مشاوره اچ آی وی و مراقبت ۵ بیمار، خدمات لازم را ارائه نموده اند.

دکتر شیرازی نیا خاطر نشان کرد: تزریق ۶۹۹ دز واکسن به کودکان زیر ۶ سال و ۲۲ دز واکسن به بزرگسالان از دیگر خدمات پیشگیری از بیماریها توسط همکاران مراقب سلامت در مراکز فعال خدمات جامع سلامت می باشد.

در زمینه بیماریهای غیر واگیر تهیه ۱۵۲ نمونه کف پای نوزادان جهت بررسی از نظر کم کاری تیروئید و pku و شناسایی و بررسی ۲ مورد با TSH بالا از خدمات صورت گرفته نوروز امسال می باشد.

وی در ادامه مراقبت ۱۰۶۴ فرد مبتلا به فشارخون و ۱۵۴ بیمار دیابت را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این ایام برشمردو

در پایان یادآورشد: شهروندان عزیزمی توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت فعال که برنامه آن در سایت دانشگاه علوم پزشکی در دسترس است و واحدهای ارائه دهنده زیر مجموعه گروه بیماریای واگیر و غیر واگیر مشاوره بیماریهای رفتاری و هپاتیت و درمان سالک و هایپوتیروئیدی (مطابق برنامه بارگذاری شده در سایت دانشگاه) واقع در کلینیک تخصصی عطار در انتهای خیابان ارگ جنوبی، از خدمات مربوطه استفاده نمایند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *