0

بازدید و آموزش بیش از ۲ هزار نفر از متصدیان و شاغلین صنوف فنی، خدماتی در طرح سلامت نوروزی

بازدید و آموزش بیش از ۲ هزار نفر از متصدیان و شاغلین صنوف فنی، خدماتی در طرح سلامت نوروزی
بازدید 25

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از بازدید و آموزش بیش از ۲۷۶۰ نفر از متصدیان و شاغلین صنایع و صنوف فنی و خدماتی در طرح نوروزی خبر داد.

دکتر حامد جز جلالیان با بیان اینکه اهمیت تعامل بین بازرسان بهداشت حرفه ای و ایمنی کار و متصدیان صنوف فنی و خدماتی و صنایع و تاثیر آن بر روی اجرای قوانین و دستورات بهداشتی از سوی متصدیان و کارگران، بر کسی پوشیده نیست افزود: کارشناسان بهداشت حرفه ای در هنگام مراجعه جهت انجام بازدید، آموزش های لازم در خصوص اهمیت معاینات سلامت شغلی، وسایل حفاظت فردی، عوامل زیان آور محیط کار و تاثیر آن بر سلامتی و همچنین نواقص بهداشتی محل و نحوه رفع نواقص به متصدی را ارائه می نمایند.

مهندس ابوالفضل آهی مدیر گروه سلامت محیط و کار تصریح کرد: طبق قوانین وآئین نامه های بهداشتی در محیط کار و اهمیت جایگاه سلامت شاغلین بعنوان چرخ گرداننده صنعت، کلیه موارد تاثیرگذار بر این امر از جمله توجه به قوانین و آئین نامه های حفاظت فنی و بهداشت کار و استفاده صحیح از وسایل حفاظت فردی و توجه به دستورالعمل ها به منظور ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی و پیشگیری از حوادث لازم و ضروری است.

مهندس لایق کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای معاونت بهداشت نیز ضمن اهمیت آموزش در راستای فرهنگ سازی و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی بیان کرد: در راستای دستیابی به این امر، از ابتدای شروع طرح سلامت نوروزی و خدمات سفر، کارشناسان بهداشت حرفه ای و ایمنی کار این معاونت بالغ بر ۲۷۶۰ نفر از متصدیان و شاغلین صنایع و صنوف فنی و خدماتی را بازدید و آموزش های لازم را ارائه نمودند و بیش از ۵۸۰ مورد اقدام قانونی جهت متصدیان متخلف انجام شده است.

وی بیان نمود: در همین راستا از کلیه جایگاههای سوخت شهرستان نیز بازدید بعمل آمده و سنجش ترکیبات فرار توسط دستگاه phooceck توسط بازرسان انجام و آموزش و اقدامات قانونی جهت نصب و راه اندازی طرح کهاب که یک اقدام کنترلی در جهت کاهش عوامل زیان آور شیمیایی سرطان زا در محیط کار جایگاه های سوخت بنزین می باشد را انجام دادند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *