0

تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای
بازدید 14

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی فرارسیدن

۲۸ آوریل برابر با ۹ اردیبهشت‌ماه «روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای»

را گرامی داشت.

به گزارش وبدا، در پیام دکتر محمدحسین اعرابی آمده است:

«امسال با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال جهش تولیدبا مشارکت مردم نامیده شده و با توجه به این که نیروی کار پیشران تولید است، لازم است در خصوص تامین حق نیرو‌های کار با ایجاد محیط‌های کاری ایمن و بهداشتی که ضامن حفظ و ارتقای سلامت شاغلان به عنوان سرمایه انسانی کشور است، بیش از پیش گام برداریم.

سازمان بین‌المللی کار (ILO) و سازمان جهانی بهداشت(WHO) روز ۲۸ آوریل را به عنوان روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نامگذاری کرده اند و هر ساله به این مناسبت و با در نظر گرفتن چالش های عمده مطرح در حوزه سلامت نیروی کار و بهداشت حرفه ای شعاری انتخاب و در اولویت برنامه های بهداشت حرفه ای و ایمنی شغلی قرار می گیرد.

این مناسبت که در سال ۱۴۰۳ مصادف با نهم اردیبهشت ماه می باشد با شعار ”

زمان رو به اتمام است، هم اکنون از ایمن و سالم بودن محیط کار خود در شرایط تغییرات آب و هوایی اطمینان حاصل کنید

” گرامی داشته می شود.

از آنجائیکه تغییرات اقلیمی به یکی از بحرانهای جهانی در سال های اخیر تبدیل شده که تمام جنبه های زندگی بشر از جمله چرخه کار و تولید را تحت تاثیر قرار داده. و نظر به اینکه هر آنچه در تحقق استمرار چرخه کار و تولید موثر باشد از ارزش اساسی و بنیادین برای تداوم و توسعه آن جامعه برخوردار خواهد بود تقویت  بهداشت حرفه ای و ایمنی شغلی بعنوان راهکار اصلی در حفظ و ارتقای سطح سلامت نیروی کار از جمله عواملی است که دارای ارزش بالایی در حفظ استمرار چرخه کار و تولید و محافظت از نیروی کار ارزشمند جامعه دارد.

به همین مناسبت ضمن آرزوی تحقق شعار امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای با مشارکت تمام عوامل کار و تولید شامل کارگران، کارفرمایان و سازمانها و تشکل های خصوصی و دولتی،  این مناسبت را به تمامی نامبردگان و خصوصا کارشناسان صدیق بهداشت حرفه ای که در جهت حفظ سلامت نیروی کار صادقانه خدمت می نمایند تبریک عرض نموده و از خداوند منان سلامتی، سرافرازی و توفیق روزافزون برای ایشان خواهانیم. »

گفتنی است؛ هم اکنون حدود یکصد نفر در حیطه بهداشت حرفه ای و ایمنی کار در استان فعال و مشغول بکارند که حدود نیمی از این تعداد در بخش دولتی و مابقی در بخش خصوصی شاغلند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *