0

بسته‌های خدمتی بیماران خاص به ۶۰ عدد افزایش یافت

بسته‌های خدمتی بیماران خاص به ۶۰ عدد افزایش یافت
بازدید 14

وبدا؛ رئیس اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت در سفر به شهرکرد از افزایش تعداد بسته های خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در کشور خبر داد.

به گزارش وبدا، دکتر معصومه هداوند خانی رئیس اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت در سفر به چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت فرارسیدن هجدهم اردیبهشت ماه روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج اظهار داشت: پس از تصویب و راه اندازی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در شهریورماه ۱۴۰۱، با تخصیص بودجه مناسب از سوی هیات دولت حمایت و پوشش بیماران خاص به لحاظ تعداد و تنوع بیماری در کشور افزایش یافت.

وی بیماری های نادر از جمله میاستنی گراویس (MG)، سندروم گیلن باره، نورومیلیت‌اپتیکا، بیماری های پوستی، بیماری های التهابی روده (IBD)، هپاتیت ب، هپاتیت سی و … را جزو بسته های خدمتی جدید در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۸ هزار نوع بیماری سخت ، صعب العلاج خاص و نادر در دنیا وجود دارد که در ایران ۴۳۰ بیماری در قالب بیماری های خاص و صعب العلاج شناسایی شده است.

دکتر هداوند خانی اضافه کرد: امسال اعتبار صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته وی؛ هم اکنون یک میلیون گیرنده خدمت تحت پوشش صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج قرار دارد.

دکتر هداوند خانی با بیان اینکه شناسایی بیماری های ژنتیکی بومی منطقه منجر به افزایش افراد تحت پوشش می شود

افزود: پیش بینی شده صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج ۴۳۰ بیماری با حدود جمعیت نزدیک به ۴ میلیون نفر در سراسر کشور را با رویکرد درمان اجتماعی تحت پوشش قرار دهد.

به گفته وی؛ بیماران خاص می توانند با مراجعه به اداره بیماری های خاص استان و تشکیل پرونده، از خدمات صندوق بیماری خاص و صعب العلاج در قالب خسارت متفرقه بهره مند شوند.

ارتقا کیفیت خدمات در بخش های دیالیز و تالاسمی بیمارستان هاجر(س) شهرکرد

رئیس اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت در بازدید از بخش های دیالیز و تالاسمی مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد گفت: هم اکنون شاهد ارتقا کیفیت خدمات به بیماران این بیمارستان نسبت به سنوات قبل هستیم.

دکتر هداوند خانی

از خیرین ملی و استانی دعوت کرد با نگاه ویژه به مناطق محروم همچون استان چهارمحال و بختیاری،  در تسریع اجرای پروژه  بخش الحاقی بیمارستان هاجر(س) شهرکرد  یاری گر باشند.

وی کمک خیرین حوزه سلامت در تامین تجهیزات پزشکی و اجرای پروژه های عمرانی در این استان را مهم دانست وافزود: با بهره برداری و راه اندازی ساختمان جدید بیمارستان هاجر(س) شهرکرد،  بسیاری از مشکلات این مرکز مرتفع و ارائه خدمات به لحاظ کیفی و کمی افزایش می یابد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *