0

هدف گذاری یک میلیارد دلاری صادرات دارو در سال/ لزوم حرکت صنعت دارو در مرز های جهانی علم

هدف گذاری یک میلیارد دلاری صادرات دارو در سال/ لزوم حرکت صنعت دارو در مرز های جهانی علم
بازدید 6

 

به گزارش خبرنگار وبدا، دکتر محمد رضا ظفرقندی امروز چهارشنبه ( 11 مهر) در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما در مصلی امام خمینی ( ره ) گفت: برگزاری این نمایشگاه می تواند قدمی برای پیشرفت در عرصه داروسازی و تولید دارو با شعار ” همه کنشگران دارو در زیر یک سقف ” باشد.
وی افزود: در بازید از نمایشگاه متوجه شدم که همه فعالان حوزه داروسازی از جمله، دانشجویان، اساتید، تولیدکنندگان، واردکنندگان، صادرکنندگان و همچنین بسیاری از کشورها حضور دارند و این حضور می تواند باعث یک هم افزایی برای خدمت هماهنگ و تولید بهتر و با کیفیت تر در عرصه دارو باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیشرفت در حوزه داروسازی را از افتخارات و ارزش‌های غرورآفرین در این حوزه و باعث سربلندی و افتخار کشور دانست.
دکتر ظفرقندی ادامه داد: از معدود دانشکده های نسل سوم و چهارم که امروزه در کشور وجود دارد عرصه داروسازی می باشد؛ دانشکده هایی که بیش از اینکه فقط به آموزش بپردازند به اقداماتی نظیر بررسی نیاز ها، مشکلات و تولید بر اساس علم دانشکده و دانشگاه و اساتید می‌پردازند و این یک اقدام بسیار بزرگی است که باید در همه ابعاد علم از جمله پزشکی و غیر پزشکی به آن پرداخته شود و می توان گفت یکی از پیشتازان و پیشران های این عرصه، داروسازی کشور است.
وزیر بهداشت با تأکید بر اهمیت صادرات دارویی گفت: پس از تأمین نیازهای داخلی، باید صادرات دارویی به سطح قابل قبولی برسد تا علاوه بر تأمین نیاز داخل، بتوانیم در بازارهای جهانی نیز حضور پررنگی داشته باشیم.
دکتر ظفرقندی، خودکفایی واقعی در صنعت دارویی را وابسته به تأمین مواد اولیه در داخل کشور دانست و تصریح کرد: وقتی بتوانیم مواد اولیه دارویی را نیز خودمان تولید کنیم، به خودکفایی واقعی دست پیدا کرده‌ایم. آن چیزی که مهم است باید همه دست به دست دهیم و در این زمینه، سرمایه گذاری داخلی و خارجی از ضروریات است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: زیبنده مردم و کشور ما نیست که از کمبودهای دارویی رنج ببرند و انتظار ما از همه فعالان صنعت دارو این است که با علم و سرمایه گذاری و کمک به یکدیگر این مشکلات را حل کنیم.
دکتر ظفرقندی افزود: انتظار ما این است که با تلاش فعالان صنعت دارو از یک سو و حمایت های سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت از سوی دیگر بتوانیم کمبود نقدینگی که برخی از داروخانه های ما از آن رنج می برند را جبران کنیم.
وی به برگزاری جلسات متعدد با مسئولین اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حدود 10 همت برای جبران کمبود نقدینگی و نیاز های ارزی تخصیص یافته است.
وزیر بهداشت با ابراز امیدواری از اینکه پیشرفت علمی دارویی کشور در مرزهای علمی قرار گیرد، از هدف گذاری برای رسیدن به صادرات دارویی کشور سالانه به یک میلیارد دلار طبق برنامه‌ریزی‌های قانونی خبر داد.
دکتر ظفرقندی اظهار داشت: علم داروسازی روز به روز در حال گسترش است و داروهایی از جمله داروهای هایتک، شیمی درمانی جدید و ایمونوتراپی جدید از مواردی هستند که باید هم به لحاظ علمی و هم در بخشهای تولیدی تحقیق و فعالیت نمایند تا بتوانیم در مرز های علمی دارویی دنیا حرکت کنیم و در این صورت می توانیم به صادرات موفق طبق اهداف برنامه هفتم توسعه، دست یابیم.
نهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران فارما با حضور ۴۱۴ شرکت ایرانی و ۳۲۳ شرکت خارجی از 25 کشور از ۱۱ تا ۱۳ مهرماه در مصلی امام خمینی تهران برگزار می‌شود.
این نمایشگاه از امروز ۱۱ مهرماه آغاز شده و تا ۱۳ مهرماه در مصلی تهران، با دعوت از شرکت های ایرانی، خارجی و سفرا ادامه دارد. شعار امسال نمایشگاه نیز «همه بازیگران صنعت دارو زیر یک سقف» در راستای وفاق ملی انتخاب شده است. حضور سفرا در نمایشگاه ایران فارما در این راستاست تا زمینه همکاری با کشورهای خارجی و صادرات دارو فراهم شود.
برگزاری پنل‌های متعدد و حضور پررنگ دانشجویان و شرکت های دانش بنیان نیز از برنامه های مهم این نمایشگاه است.

۳۶ رویداد مهم در نمایشگاه ایران فارما تعریف شده است. یکی از این رویدادها «ایران فارما کانکت» است که نشست هایی بین استارت آپ ها و سرمایه‌گذاران برگزار خواهد شد.همچنین در این مراسم پوستر دهمین دوره نمایشگاه ایران فارما نیز با حضور وزیر بهداشت و رییس سندیکای صاحبان صنایع دارویی رونمایی شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *