0

نوسازی و تجهیز ناوگان سازمان اورژانس از اولویت های دولت چهاردهم

نوسازی و تجهیز ناوگان سازمان اورژانس از اولویت های دولت چهاردهم
بازدید 6

به گزارش وبدا، مهندس طاهر موهبتی در این مراسم که در پایگاه اورژانس در بوستان ولایت تهران برگزار شد، یکی از اقدامات و عملکرد نظام سلامت را ماموریت در حوادث و سوانح دانست و گفت: هر قدر در شاخص های رسیدگی به بیماران و مصدومان و چابک شدن سازمان اورژانس کار کنیم، میزان مرگ و میر به شدت کاهش می یابد.

وی افزود: دقیقه و ثانیه در رسیدن به محل حادثه مهم است اما کمبود آمبولانس، پایگاه اورژانس و نیروی انسانی در اورژانس، ماموریت های اورژانس را با اختلال روبرو می کند و همه ما مسئولان باید توجه داشته باشیم که تاخیر در ماموریت های اورژانس می تواند آثار نامناسبی را به همراه داشته باشد و نجات یک انسان به معنای نجات بشریت است.

مهندس موهبتی استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در تامین آمبولانس های مورد نیاز کشور را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: مناطق آزاد می توانند به تامین آمبولانس های مجهز و روز دنیا با سرعت بالا و هزینه کمتر کمک کنند البته تحریم های ظالمانه شامل حوزه سلامت، دارو و تجهیزات نیز شده و مردم دچار مشکل و آسیب می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت فرایند تامین آمبولانس و زیرساخت ها را دشوار و زمان بر دانست و گفت: از همه مدیرانی که در سالهای گذشته برای تامین ناوگان جدید آمبولانس های جدید و پیشرفته تلاش کردند، قدردانی می کنیم.

وی در حاشیه این مراسم نیز گفت: تلاش می کنیم تا سه هزار آمبولانس فرسوده اورژانس کشور در برنامه ای دو سه ساله، نوسازی شود تا به نظام سلامت و آرامش و سلامتی مردم، کمک کنیم. خوشبختانه امروز 108 دستگاه آمبولانس از قرارداد 625 دستگاه آمبولانس رونمایی و در سراسر کشور توزیع شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *