0

ارائه مراقبت های بهداشتی به ۳۵ هزار کودک در منطقه کاشان

ارائه مراقبت های بهداشتی به ۳۵ هزار کودک در منطقه کاشان
بازدید 7

مهدی دلاوری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراقبت‌های بهداشتی از ابتدای سال جاری تاکنون، برای ۱۴ هزار ۸۶۱ کودک در سنین کمتر از یکسال و ۲۰ هزار ۸۹۰ کودک سنین یک تا پنج سال در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی انجام شده است.

وی ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون خدمات مراقبت‌های بهداشتی برای بیش از ۳۵ هزار کودک در منطقه بزرگ کاشان و در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان ارائه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: هدف از انجام مراقبت‌های بهداشتی برای کودکان به عنوان سرمایه‌های ملی و آینده سازان مملکت را افزایش سطح سلامتی، کاهش بار بیماری در کودکان و کاهش مرگ و میر آنان است.

وی افزود: ۳۶ هزار ۳۱۱ کودک کمتر از پنج سال در رده‌های سنی مختلف از نوزادی تا پنج سالگی تحت پوشش خدمات رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.

دلاوری غربالگری تکامل کودکان در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی را از دیگر خدمات مهم به منظور پیشگیری و شناسایی زودرس مشکلات تکاملی برشمرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۱۰ هزار کودک از نظر تکامل ارزیابی شده و کودکان نیازمند ارجاع برای بررسی‌های تخصصی شناسایی شدند.

وی گفت: برگزاری دوره‌های آموزش عملی احیای پایه در سطح ادارات شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، آموزش مربیان مهدکودک‌ها، توانمندسازی پرسنل شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی و غیره از دیگر خدمات مهم در حفظ و بقای کودکان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *