0

افزایش 100 درصدی ظرفیت دانشگاه ها بدون تجهیز و ارتقای زیرساخت ها در 4 سال گذشته

افزایش 100 درصدی ظرفیت دانشگاه ها بدون تجهیز و ارتقای زیرساخت ها در 4 سال گذشته
بازدید 6

به گزارش وبدا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در این مراسم که با حضور رییس جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی، کیفیت تحصیل با جان مردم سر و کار دارد و اگر نتوانیم زیرساخت ها را متناسب با ظرفیت ها، تنظیم کنیم آسیب جدی به جان مردم وارد می شود.

وی تاکید کرد: انتظار است در بحث عدالت ورود به آموزش و ادامه تحصیل، بازبینی صورت گیرد. اگر عدالت آموزشی در ورود به دانشگاه ها تامین نشود، دانشجویان بسیار هوشمند، ساعی و پرتلاش را از دست خواهیم داد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای باقی ماندن در مرزهای علمی و دانش دنیا نیاز به تقویت دیپلماسی و ارتباطات بین المللی داریم، گفت: امروز نسبت به گذشته در حوزه پژوهش و ارتباطات بین المللی احساس نزول تدریجی می کنیم و باقی ماندن در مرزهای دانش نیازمند ارتباطات بین المللی است و اگر نتوانیم با دانشگاه های معتبر جهان، رفت و آمد، کنفرانس های مشترک و دوره های علمی برگزار کنیم، یقینا دچار عقب ماندگی می شویم.

دکتر ظفرقندی با تاکید بر لزوم حرکت به سوی جامعه محوری و حل نیازهای مردم در جامعه علمی و دانشگاهی کشور، یادآور شد: دانشگاه های نسل یک و دو باید به نسل های سه و چهار تبدیل شوند و هدف دانشگاه در نهایت، ارتقای کشور و رفع نیازهای مردم است.

وی سختی دوران تحصیل را از مسائل مهم دانشگاه های علوم پزشکی دانست و گفت: سختی دوران تحصیل باعث مهاجرت و گریز از مرکز می شود. یک دانشجوی پزشکی وقتی دوران سخت تحصیل را می گذراند، باید دوره هایی را بگذراند و در مقاطع تخصص و فوق تخصص نیز این دوره ها باید گذرانده شوند که این سختی باعث می شود در این مسیر، دانشجویان و نیروهای خبره و کارآمد را از دست بدهیم.

وزیر بهداشت تسهیل مسیر آموزش و سهولت طی مراحل تحصیلی و ورود به عرصه کار بلافاصله بعد از اتمام تحصیل را ضروری ارزیابی و عنوان کرد: باید بتوانیم از نیروهای ارزشمند و سرمایه گذاری خودمان استفاده کنیم. دانشگاه های ما درخت پاکیزه ای هستند که ریشه در عمق زمین دارند و همیشه در حال ثمردهی هستند به گونه ای که کشور در عرصه های مختلف از دانشگاه ها، ثمره می گیرد.

دکتر ظفرقندی تصریح کرد: باید کاری کنیم که کشورمان برای دانشمندان، فارغ التحصیلان، اساتید و دانشجویان از نظر اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، محیطی امن باشد تا رشد علمی ما، پایدار باشد.

وی به شعارهای انتخاباتی رییس جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: اگر به دنبال آینده ای برای ایران، امیدی به آینده کشور و ایرانی آباد و آزاد هستیم، پیشران، کلید و راه حل آن دانشگاه ها، تکریم اساتید و دانشجویان است.

وی افزود: سربلندی و پیشرفت کشور مرهون تلاش های دانشمندان، دانشجویان و علم پژوهان است البته امیدواریم طبق روال مرسوم، سال تحصیلی جدید و اعلام نتایج کنکور در اول مهرماه باشد و دانشجویان در اول مهرماه، شروع به تحصیل کنند تا روند آموزشی بهم نریزد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: گرامیداشت، تکریم و یادآوری اثرگذاری و اهمیت دانشگاه ها در علم، پیشرفت کشور و مسائل سیاسی و اجتماعی، مهم و غیرقابل انکار است. در دانشگاه تهران در سالهای دور حادثه ای در 16 آذر رخ داد و دانشجویانی که به روند حاکمیت اعتراض داشتند در پیش پای نیکسون، معاون وقت رییس جمهور آمریکاُ سه شهید گرانقدر و در ادامه در 13 آبان، دانشگاه های کشور شهدایی را تقدیم کشور کردند.

دکتر ظفرقندی با بیان اینکه دانشگاه و ملت ایران بزرگانی همچون شهید چمران را تقدیم کشور و انقلاب کرده اند، افزود: اثرگذاری دانشگاه برای همیشه و در برهه های مختلف در خاطره و یادها باقی خواهد ماند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *