0

شناسایی و بررسی بحران اضطراری انسانی در فلسطین ضروری است/ خطر شیوع گسترده بیماری ها در غزه

شناسایی و بررسی بحران اضطراری انسانی در فلسطین ضروری است/ خطر شیوع گسترده بیماری ها در غزه
بازدید 6

به گزارش وبدا، دکتر محمدحسین نیکنام در هفتاد و یکمین اجلاس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (امرو) در قطر ضمن اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص گزارش پیشرفت منطقه دفتر مدیترانه شرقی در زمینه وضعیت بهداشتی و کمکهای انسان دوستانه به غزه و اراضی اشغالی، گفت: با وجود اقداماتِ بی‌وقفه این افراد و سازمان‌های متعهد، باید بحران اضطراری انسانی که در فلسطین در حال وقوع است را شناسایی و بررسی کنیم.

وی با بیان این که مردم فلسطین با کمبود شدید مواد پزشکی، غذا، آب و سوخت مواجه اند که این امر، سیستم بهداشتی در غزه را در وضعیت بحرانی قرار داده است، افزود: وضعیت در نوار غزه نگران‌کننده است زیرا خطر گسترش پولیو (cVDPV2) پس از ۲۵ سال به چشم می‌خورد که این امر پیامدهای جدی نه تنها برای منطقه بلکه برای جامعه بین‌المللی درپی دارد.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت بیان داشت: علاوه بر این، شرایط فعلی، خطر گسترش دیگر بیماری‌های تحت کنترل واکسن نظیر سرخک، اسهال، عفونت‌های حاد تنفسی، هپاتیت آ و بیماری‌های پوستی را در بین کودکان افزایش داده است.

دکتر نیکنام با اشاره به این که این مسائل بهداشتیِ قابل پیشگیری با وخامت شرایط در فلسطین تشدید شده‌اند، گفت: ما باید به سرعت عمل کرده و تبعات منفی آنها را کاهش دهیم و این نیازمند توجه فوری و اقدام جمعی ماست.

وی در پایان تصریح کرد: جنایات علیه بشریت و نقض‌های فاحش حقوق‌بشر که در فلسطین و لبنان رخ می‌دهد، در تضاد مستقیم با اهداف و اصول سازمان جهانی بهداشت است. این فجایع، شامل جنایات جنگی رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه، باید به صراحت محکوم شوند. در چنین شرایطی، وظیفه ما همکاری برای کاهش آلامِ مردم فلسطین و تضمین رعایت حقوق بنیادی انسان‌ها، از جمله حق سلامت، است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *